نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي بايد تمام سعي خود را در جهت تقويت كميته امداد امام خميني (ره) كه در واقع يادگر امام راحلمان است داشته باشيم و با يك ديد و نگرش جديد بحث امداد رساني را سامان بدهيم تا بتوانيم فقر را از جامعه ريشه كن كنيم فقري كه اصلا زيبنده كشوري كه داراي منابع عظيم مانند نفت و گاز است نمي‌باشد. 

محمدرضا تابش در ديدار با مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد و جمعي از مسئولين اين نهاد در اردكان اظهارداشت:كار امدادرساني به محرومين بايد با محوريت كميته امداد امام خميني(ره) سازماندهي و به يك نهضت امداد رساني تبديل گردد.

وي افزود: بايستي از بضاعت علمي كه در سطح كشور و همچنين نهادهاي بين‌المللي خارج از كشور وجود دارد، استفاده نمود و در جهت خدمت رساني به قشر محروم جامعه تلاش كرد زيرا كه اين افراد بيشترين زحمات را در به پيروزي رسيدن و تداوم انقلاب اسلامي متحمل شده‌اند و در واقع ستون‌هاي اصلي انقلاب هستند.

تابش درخصوص ايجاد اشتغال و رسيدگي ويژه به دانش‌آموزان مستعد تحت حمايت اين نهاد گفت: ايجاد اشتغال براي محرومين و همچنين شناسائي و رسيدگي به دانش‌آموزان و دانشجويان مستعد تحت حمايت كه سرمايه‌هاي كميته امداد امام خميني (ره) هستند، مهمترين وظايف اين نهاد به شمار مي‌آيد و بايد روي آن سرمايه گذاري نمود.

مديركل كميته امداد امام خميني (ره) استان يزد نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از عملكرد اين نهاد گفت: حدود 19 هزار و 500 خانوار تحت حمايت كميته امداد امام خميني (ره) قرار دارند كه تقريبا 4 درصد جمعيت استان را شامل مي‌شود و در واقع كمترين درصد تحت حمايت را اين استان در كشور داراست.

حميد نصيري ادامه داد: اين امر به دليل فرهنگ سخت كوشي مردم استان است كه كمتر تمايل به تحت پوشش در آمدن نهادهاي حمايتي را دارند.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه فقر اقتصادي زاييده فقر فرهنگي است، افزود: كميته امداد امام خميني (ره) استان يزد در نظر دارد اين نهاد را با ارتقاء سطح دانش و بينش خانواده‌هاي تحت حمايت و توجه به بخش فرهنگي و آموزشي به مركز مدد به كار تبديل نمايد.

نصيري همچنين در خصوص تشكيل هسته‌هاي مردمي گفت: اين نهاد در استان يزد مصمم است با ايجاد 270 هسته مردمي در محله‌ها با استفاده از معتمدين و روحانيون براي شناسائي محرومين و به منظور حفظ عزت نفس و آبروي خانواده‌هاي نيازمند اقدام نمايد.

مدير كل كميته امداد امام خميني (ره) استان يزد ضمن درخواست مطرح شدن بحث اعتبار خشكسالي براي محرومين تحت حمايت اين نهاد در صحن علني مجلس شوراي اسلامي، توجه بيشتر مسئولين را به اين امر خواستار شد.

                يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا