با حضور سيد ناصر امامي ميبدي فرماندار ، علائي مدير كل كتابخانه هاي استان ، در جلسه شوراي اداري شهرستان خاتم برنامه هاي هفته كتاب اعلام شد
امامي فرماندار شهرستان خاتم در اين جلسه تصريح كرد بحث كتاب و كتابخواني و ارتقاء اين فرهنگ از شاخص ترين مباحث فرهنگي كشور است كه نيازمند صرف وقت و انرژي زيادي مي باشد و بحمد ا... با پيگيريهاي انجام شده و حمايت مدير كل محترم و انجمن كتابخانه هاي اين شهرستان طي دو سال گذشته اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شده است افزايش عضويت كتابخانه ها ازحدود 600 نفر به بيش از 8400 نفر ، ، تسويه حساب شهرداري هاي هرات و مروست در پرداخت نيم در صد عوارض سهم كتابخانه ها كه ازسال 82 تا الان مانده بود از جمله اين اقدامات بوده است .
امامي درادامه افزود مهمترين بحثي كه در اين شهرستان مي بايست در زمينه كتابخانه هاي عمومي به آن توجه شود افزايش فضاي مطالعه ميباشد كه احداث دو كتابخانه استاندارد در شهرهاي هرات و مروست جزء پيشنهادات سفر سوم رياست جمهوري ميباشد كه انشاا... اميد است اين دو پروژه مصوب و اجراء گردد تا در اين زمينه نيز مشكلات موجود رفع گردد البته طي اين دو سال كتابخانه هاي روستاهاي كرخنگان ، چاهك راه اندازي و كتابخانه روستايي فتح آباد و مسجد بنياد صدوق نيز راه اندازي خواهد شد .
در ادامه علائي مدير كل كتابخانه هاي استان الحمدلله امروز شهرستان خاتم در بسياري از زمينه هاي مربوط به كتابخواني در كشور داراي رتبه ممتاز و جايگاه برتر است و لازم از فرماندار پرتلاش و فرهنگي شهرستان تشكر كنم.
وي همچنين با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري كه مي فرمايد جامعه اي با ارزش است كه مردم آن جامعه كتابخوان باشند تصريح كرد توليد علم و فكر با خواندن و مطالعه بدست مي آيد و تعمق و تفكر در مبادي ديني و اسلامي نيز از طريق مطالعه علوم و منابع اسلامي حاصل مي شود پس بايد به مطالعه توجه ويژه اي نمود .
ايشان در ادامه برنامه هايي از قبيل جشن اهداي كتاب با همكاري هلال احمر ، توزيع كارت هاتف به اصناف و بازاريان ، راه اندازي اينترانت در كليه كتابخانه ها ي عمومي ، افتتاح طرح بزرگ هزار كتاب ، امانت دادن كتابها به صورت سي دي و برگزاري جشن كتاب در شب عيد قربان و ... را از جمله برنامه هاي هفته كتاب در شهرستان خاتم عنوان نمود .
علايي در پايان گفت شهرستان خاتم اولين شهرستانيست كه يك جلسه كامل شوراي اداري را يه امر كتابخواني اختصاص داده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا