گفتگوی اختصاصی:

گزارشی از مسابقات قهرمانی کشور ایروبیک و استپ بانوان در یزد

یزدفردا "تقوائی زحمتکش :کمتر اتفاق می افتد جوانان پرشور و شهروندان به خصوص بانوان ایران زمین خود یا عضوی از خانواده در زمینه ورزش ایروبیک و امادگی جسمانی به فعالیت نپردازند و حداقل از مزیت و برتری این ورزش مفرح و پایه ای اطلاعاتی نشنیده باشد.
روز پنج شنبه و جمعه ششم و هفتم آبان ماه، استان دارالعباده یزد، این بار، میزبان تیم های مختب ایروبیک و آمادگی جسمانی از سراسر کشور در قالب مسابقات قهرمانی کشور ایروبیک و استپ بانوان در رده بزرگسالان بود.
به سراغ یکی از برگزار کنندگان این دوره از مسابقات می رویم،  محمد حسن صدیقی، قائم مقام رییس و عضو هیات مدیره هیات آمادگی جسمانی وایروبیک استان یزد، با وجود مشغله بسیار ما را در دفتر هیات پذیرفت تا با گپ و گفتگوی دوستانه از مسابقه و حواشی آن مطلع شویم،
مصاحبه ای در روز سه شنبه، یازدهم آبانماه، صفاییه، خیابان تیمسار فلاحی، کوچه مریم، دفتر هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک استان یزدو در یک روز خنک با گپ و گفتگوی صمیمی که  باهم مرور می کنیم:

در خصوص مسابقات قهرمانی کشور ایروبیک و استپ بانوان در یزد برگزار شد توضیحی فرموده و نتایج حاصل شده را بفرمایید
مسابقات قهرمانی کشور ایروبیک و استپ بانوان طی روزهای 6 و 7 آبان ماه جاری در سالن ورزشی وحدت و به میزبانی هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک استان یزد برگزار شد.
در پی برگزاری مسابقات قهرمانی کشور ایروبیک و استپ بانوان در استان یزد تیم قزوین قهرمان هر دو ماده در این مسابقات شد.
در مسابقات ایروبیک تیمهای تهران، قزوین، فارس، مازندران، همدان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، لرستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان، یزد، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، کرج و شهرستان های تهران به رقابت پرداختند که پس از سه مرحله رقابت سرانجام تیم قزوین مقام نخست را کسب کرد. آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان به ترتیب دوم و سوم شدند.
در رقابت های استپ که با حضور تیمهای هرمزگان، قزوین، کرمان، فارس، خراسان رضوی، مازندران، همدان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان جنوبی، ایلام، خراسان شمالی، کرج، خوزستان، یزد، اصفهان، تهران، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان برگزار شد، تیم قزوین با اجرای حرکات زیبا قهرمان شد و فارس و کرج به ترتیب دوم و سوم شدند.

سطح این دوره از مسابقات قهرمانی کشور در بخش بانوان چگونه بود
در ابتدا مشارکت حدود 12 تیم در بخش استپ و ایروبیک اعلام شده بود اما مسابقات ایروبیک و استپ بانوان قهرمانی کشور با حضور 24 استان و در قالب 43 تیم ایروبیک و استپ حضور داشتند، 19 تیم در رشته ایروبیک و 22 تیم در رشته استپ در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار شد و شاهد حضور و رقابت تنگاتنگ ورزشکاران از سراسر کشور بودیم.

از سوی شرکت کنندگان، هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک استان یزد، قدردانی کردند در این خصوص هم توضیحی بفرمایید
مجموعه هیات سعی داشت که شرایط و امکانات مناسبی را برای شرکت کنندگان فراهم کنند، محل اقامت نفر از ورزشکاران و سرپرستان و همراهان که نزدیک به 460 نفر بودند در هتلهای سنتی یزد پیش بینی شده بود، شرایط و روند برگزاری مسابقه در تمام سطوح برنامه ریزی و اجرا شد و مشکلی از بابت برگزاری مسابقات نداشته باشیم سعی کردیم تا تیم ها بتوانند بدون دغدغه و در شرایط میزبانی مناسب به رقابت بپردازند و در نهایت توانستیم به نتیجه مطلوب نزدیک شویم.

گویا در اختتامیه مراسم هم تیم هایی به صورت مکتوب و با اهدا گل و لوح تقدیر از هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک یزد داشتند توضیحی می فرمایید
در خلال برگزاری مسابقات، وررشکاران و میهمانان از برگزارکنندگان حضوری تشکر و تقدیر کردند و در اختتامیه هم تیم کرج با وجود حذف از مسابقات بازهم از هیات یزد تقدیر کرد.
همین طور که اشاره شد رقابت نزدیک و تنگاتنگ بود تیم کرج به نظر هیئت دواران در اعلام قهرمانی تیم قزوین و اینکه تیمشان در رده دوم اعلام شده است، اعتراض نمودند و حاضر به حضور در سکو نشد، با تصمیم فدراسیون این تیم از گردونه مسابقات حذف شد و رتبه ها بازنگری شد، با اینهمه این تیم طی نامه ای به امضا همه اعضا گروه رسیده بود از میزبانی استان یزد تشکر کردند و در اختتامیه به رییس هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک یزد لوح تقدیر و گل اهدا کردند.
در برگزاری مسابقات قهرمانی تمام مجموعه هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک طی چندین هفته تلاش کردند تا با برنامه ریزی میزبانی مطلوبی داشته باشیم، اداره کل تربیت بدنی هم کمال همکاری را انجام دادند و مدیرکل تربیت بدنی قبل از افتتاحیه حضور یافته اند و برای همکاران هیات مایه دلگرمی است که ایشان کامل به مسایل فنی ایروبیک و آمادگی جسمانی آگاهی و اشراف دارند.

در خبرهای وبسایت هیات آمده بود که در تيم استپ بزرگسالان آقايان رتبه اول را کسب نموده در بخش بانوان جایگاه استان یزد در چه رده ایست
در این دوره با تلاش و کوشش اعضا تیم توانستیم به رتبه پنج در بخش استپ و رتبه دهم در ایروبیک بانوان دست یابیم این در حالیست که تنها یک ماه از تشکیل گروه بانوان می گذرد و کسب این رتبه بسیار حائز اهمیت است بارها به تیم های رقیب به خصوص صاحب مقام در کشور بارها تاکید کردیم که در سالهای بعد تیم های مدعی مانند قزوین و کرج باید قهرمانی را از دست یزدیها بربایند.

به منظور تقویت جایگاه ایروبیک و آمادگی جسمانی در استان به خصوص رده بانوان چه افقی پیش رو دارید؟
چشم انداز مسابقات قهرمانی کشور شروع به کار بود تا قدم بزرگ و محکم برداریم و به یاری خدا شروع به کار فوق العاده بود.
نکته قابل تامل اینکه نود درصد از مخاطبین ما در استان بانوان هستند، تصمیم گرفتم تا با میزبانی قهرمانی کشوری بانوان، کل پتاسیل این ورزش را در سطح کشور نمایش دهیم، تا بانوان علاقمند از نزدیک با حرکات آشنا شوند و نحوه فعالیت در این رشته را تجربه کنند، از همه باشگاها دعوت شد تا حضور یابند معتقدیم اگر یک نفر هم مسابقات را از نزدیک دیده باشد به هدف خود نزدیک شده ایم.

وضعیت عمومی ورزش ایروبیک و آمادگی جسمانی در استان یزد چگونه است، میزان مشارکت مردم در این دو بخش چگونه است
یزد هم مانند آمار ملی، میزبان استقبال از ایروبیک و آمادگی جسمانی در صدر ورزشها است و بعد از فوتبال بیشترین استقبال از این ورزش می شود طبق اعلام اداره کل تربیت بدنی استان،آمار ورزشکاران سازمان یافته ایروبیک و آمادگی جسمانی حدود هشت هزار و پانصد نفر اعلام شده است که بعد از رشته فوتبال بیشترین جامعه آماری در ورزش کشور را شکل می دهد.


سخن آخر
همانطور که تاکید شد، برنامه هیات فرهنگ سازی و اشاعه ورزش آمادگی جسمانی و ایروبیک به روش صحیح و علمی است، در این راه برنامه های مختلفی را مد نظر داریم، دور های مربی گری درجه سه برگزار شده که در سطوح دیگر هم برگزار می شود، طراحی و پیاده سازی وبسایت هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک که به زودی رونمایی می شود از برنامه های هیات است، امیدواریم خانواده ها با خیال آسوده و اطمینان خاطر به سراغ ورزش شاد و مفرح آمادگی جسمانی و ایروبیک بیایند و هر گونه سوالی هست حضوری یا الکترونیکی جوابگو هستیم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا