استقبال از اجرای رستم وسهراب در فرهنگسراي اشراق تهران


اثر موسيقايي – داستاني رستم و سهراب طي 3 سانس اجرا در فرهنگسراي اشراق تهران بر روي صحنه رفت و مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان يزد، اثر موسيقايي – داستاني رستم و سهراب كه بر اساس تراژدي رستم و سهراب و موسيقي زورخانه اي و حماسي ايراني شكل گرفته بود، 5 و 6 آبان در فرهنگسراي اشراق تهران بر روي صحنه رفت. اين اثر كه محصول همدلي و هم فكري اعضا و كارشناسان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان يزد بود به منظور اشاعه و معرفي شاهنامه و موسيقي زورخانه اي، در سه سانس براي خانواده ها و شاهنامه دوستان و شاهنامه پژوهان به اجرا در آمد. گفتنی است در سه شب اجرای برنامه، میهمانان مختلفی از جمله خانم دكتر عرفان نظر آهاري و دكتر مولانا، از اساتيد دانشگاه و نويسندگان کشوری، آقاي آدوسي معاون فرهنگي كانون و كارشناسان همراه و همچنين مهندس كريمي معاون فرهنگي اسبق كانون به تماشای کنسرت رستم و سهراب نشستند.
دكتر عرفان نظر آهاري، نويسنده و پژوهشگر آثار ادبي، از جمله موارد شاخص اين اثر را برجسته نمودن اصل گفتگو و مفاهيم ديدگاه ها دانست كه اگر چنانچه اين اتفاق مي افتاد هرگز فاجعه فرزندكشي شكل نمي گرفت.
محمد باقر آدوسي معاون فرهنگي كانون پرورش فكري كشورنیز ضمن تقدير از این اجرا اظهار اميدواري نمود كه انشالله شرايطي فراهم خواهد شد تا اين اثر كانوني و DVD آن، در حوزه هاي وسيع تر عرضه گردد و به نشر انبوه برسد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا