استاندار اسبق يزد گفت: پروژه اميرچقماق در مراجع تصويب طرح، تصويب شده است و سپس به مرحله اجرايي در آمده است.

غلامعلي سفيد  اظهار داشت : کلنگ زني اجرايي پروژه اميرچقماق با حضور وزير مسکن و شهرسازي، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و جمعي از مسئولين استاني صورت گرفت و استاندار به عنوان هماهنگ كننده عوامل اجرايي پروژه انتخاب شد.

وي افزود: طرح شامل ايجاد و حفظ مجموعه از جمله تکيه، حسينيه و ديوارهاي جانبي بود و دسترسي‌هاي خيابان سلمان و خيابان امام از طريق راستگردها تعريف شده بود تا مجموعه آرامش خود را حفظ کند.

وي در خصوص چگونگي تامين هزينه پروژه اميرچقماق عنوان داشت: به جهت تامين هزينه ابتدا از طريق اوراق مشارکت عمل کرديم ولي بعد از آن، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري وقت كشور، قول مساعد جهت تامين کليه هزينه‌ها را داد.

سفيد خاطرنشان كرد: به دليل دخيل بودن ارگانهاي مختلف در اجراي پروژه و نياز به هماهنگي، بين فعاليت‌هاي صورت گرفته از هر يک از اين ارگانها، شخص استاندار براي هماهنگي به عنوان مدير هماهنگي پروژه انتخاب شد.

وي افزود: قرار بر اين بود که بودجه تعلق گرفته به اين پروژه ما بين سه بخش سازمان ميراث فرهنگي و شهرداري و سپس بخش خصوصي تقسيم شود، به همين منظور اعلام نموديم از اعتبار شهرداري کاسته شود و به سازمان ميراث فرهنگي تعلق گيرد و اين سازمان به عنوان متولي طرح معرفي شود.

وي در خصوص اعتبارات تعلق گرفته به اين طرح افزود: متاسفانه اعتبارات قول داده شده به طرح تعلق نگرفت در حالي که اعتبار مورد نياز براي اجرايي شدن پروژه چيزي در حدود 5 تا 6 ميليارد تومان بود.

استاندار اسبق يزد در پايان تاكيد كرد: به جهت اجرايي کردن راستگردها از خيابان سلمان به خيابان امام تملکهاي مورد نياز صورت گرفته است که مشکلات زيادي را نيز به همراه داشت و اين در حالي است که اهميت حفظ مجموعه اميرچقماق مهمتر از حفظ چند بناي کوچک در بافت است و در صورت تكميل مي‌توانيم مجموعه را حفظ كنيم.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا