رئيس كل دادگستري استان يزد گفت: رئيس محترم قوه قضائيه توسط بالاترين و والاترين مقام نظام مقدس جمهوري اسلامي يعني رهبري تعيين مي‌گردد واين براي قضات يك افتخار است كه تنها توسط يك واسطه از مقام معظم رهبري به اين سمت منصوب مي‌گردند.

رئيس كل دادگستري استان يزد به همراه جمعي از معاونين و مديران دادگستري كل استان يزد از حوزه قضايي شهرستان تفت و بخش نيز بازديد و از نزديك با مسايل و مشكالات اين حوزه‌هاي قضايي آشنا شدند.

غلامحسين حيدري در جمع اعضاي شوراي اداري شهرستان تفت تعامل، ‌همدلي، هماهنگي و صميميت بين دستگاه‌هاي اداري شهرستان تفت را بسيار مناسب دانست و گفت:‌ در سايه اين تعامل امنيت نسبي در اين شهرستان حاكم گرديده و مردم از نعمت امنيت برخوردارند.

وي افزود: وظيفه تمامي دستگاههاي اجرايي و قضايي و نيروهاي انتظامي و بسيجي است كه در جهت حفظ امنيت مردم كوشش نمايند و چنانچه در اين زمينه كوچكترين كوتاهي نمايند، مرتكب گناه بزرگي شده‌اند.

رئيس كل دادگستري استان يزد در ادامه به نقش بالاي قوه قضائيه در كشور اشاره نمود و گفت: رئيس محترم قوه قضائيه توسط بالاترين و والاترين مقام نظام مقدس جمهوري اسلامي يعني رهبري تعيين مي‌گردد واين براي قضات يك افتخار است كه تنها توسط يك واسطه از مقام معظم رهبري به اين سمت منصوب مي‌گردند.

وي افزود: قضات وظيفه بسيار سنگيني دارند و چنانچه در انجام وظيفه خويش كوتاهي نمايند، شان مقام عظماي ولايت را زير سوال برده‌اند و اين امر گناهي است نابخشودني

آقاي حيدري در ادامه،‌مبارزه با كليه مفاسد از جمله مفاسد اقتصادي و اجتماعي را از مهمترين وظايف دستگاه قضايي دانست و گفت:‌چنانچه دستگاه قضايي سالم باشد كه جامعه سالم است و طبيعي است كه مي‌تواند با قاطعيت با مفاسد مقابله نمايد ولي اگر خود سالم نباشد برخورد با مفاسد غير ممكن است.

وي افزود: خوشبختانه دستگاه قضايي از ابتداي انقلاب تاكنون توانسته در جهت مقابله با مفاسد گامهاي اساسي را بردارد و د موفقيت‌هايي را كسب كند ولي اين ميزان كافي نيست و بايد تلاش كنيم تا تمامي مفاسد را ريشه كن نمائيم.

رئيس كل دادگستري استان يزد كار قضات در زمينه رسيدگي به پرونده‌ها را بسيار مشكل دانست و گفت: گاهي اوقات جامعه راي صارد نمايد خلاف قانون و شرع عمل نموده و چنانچه بر مبناي قانون عمل نمايد توقعات جامعه برآورده نخواهد شدو نارضايتهايي را در بر خواهد داشت.

وي افزود: قاضي بايد در چنين مواردي اين رشادت و شجاعت را داشته باشد تا برمبناي مستندات پرونده راي خود را صادر و موجب رضايت خداوند و قانون گردد.

وي برخورد با اراذل و اوباش و كساني كه به مال و آبروي مردم تجاوز مي‌نمايند را از ديگر وظايف دستگاه قضايي عنوان نمود و گفت: بايد با اراذل و اوباش با قاطعيت هر چه تمامتر برخورد كنيم و چنانچه در اين زمينه كوتاهي صورت گيرد قطعا در پيشگاه خداوند مسئول هستيم.

وي در ادامه شيوع زمينخواري را از مشكلات حوزه قضايي شهرستان تفت دانست و گفت: همگي مسئولين بايد دست به دست هم دهيم و جلو اين پديده شوم را در اين شهرستان بگيريم.

حيدري با اشاره به اينكه بعضي از افراد مقدار زيادي زمين از ادارات متولي اراضي دولتي جهت اجراي طرح‌هاي مختلف اخذ و سپس اين طرح‌ها را اجرا نمي‌نمايند گفت: چنانچه در مهلت مقرر قراداد بين ادارات متولي و شخص سرمايه گذار طرح مورد نظر اجرا گردد، آن اداره مي‌تواند نسبت به فسخ قرارداد اقدام و زمين مذكور را متصرف گردد ولي چنانچه طرح اجرا گردد زمين به فرد انتقال خواهد يافت.

وي افزود: زمينخوار واقعي كسي است كه بر روي اراضي كه به نام دولت سند صادر شده مبادرت به ايجاد آثار مي‌نمايند و قصد تصرف اراضي دولتي را داشته باشد.

رئيس كل دادگستري از تمامي دستگاههاي متولي اراضي دولتي خواست تا از اراضي دولت مواظبت كامل ن مايند و چنانچه توسط افرادي مورد تجاوز قرار گرفت سريعا توسط كارشناسان زبده حقوقي در دادگاه اقامه دعوا گردد.

وي در پايان در رابطه با بحث زمينخواري اين دادگستري خواست تا احكامي را صادر نمايند كه جنبه بازدارنده داشته و جلو زمينخواري را در اين شهرستان بگيرد.

لازم به ذكر است كه رئيس كل دادگستري و هيات همراه در ادامه سفر خود به شهرستان تفت مجتمع شوراهاي حل اختلاف شهر تفت را افتتاح و از نزديك در جريان كاري اين مجتمع قرار گرفتند به طوريكه تمامي شوراهاي حل اختلاف شهر تفت در اين مجتمع فعاليت و به دعاوي مردم در كوتاهترين زمان ممكن رسيدگي مي‌نمايند.

رئيس كل دادگستري استان يزد در پايان از حوزه قضايي بخش نيز نيز بازديد نمود.

منبع:ايسنا

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا