بررسی راه‌های ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه :


يك فعال قرآنی:روش‌های جديد آموزشی مؤسسات هماهنگ با نيازهای مخاطب تعريف شود

یزد"نمايندگی مهد قرآن ياسين يزد"فاطمه نیکو نژاد خبرنگاریزدفردا ": راز موفقيت مؤسسات و مراكز قرآنی برنامه‌ريزی دقيق و استمرار آن و بهره‌گيری از روش‌های جديد هماهنگ با مخاطب‌های گوناگون است.

«صغری اميری»، يكی از فعالان قرآنی مهد قرآن ياسين استان يزد در گفت‌وگو با خبرگزاری يزد فردا در رابطه با راه ايجاد انس با قرآن در جامعه گفت: عالی‌ترين شكل ارتباط با قرآن درك معنی آن است و از ابعاد و زوايای مختلفی تشكيل شده كه اين خود يك معجزه به شمار می‌رود كه اعجاز آن اختصاصی به فصاحت و بلاغت ندارد.

وی ادامه داد: آيات قرآن هنگام تلاوت به گونه‌ای در جان و دل افراد می‌نشيند كه انسان را موقع قرائت از خود بيخود می‌كند.

اميری در ادامه در رابطه با يكی از راه‌های ريشه‌كن كردن بی‌سوادی قرآن و نقش مؤسسات بيان كرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های علوم‌قرآنی، مسابقات با موضوعات قرآنی، مراسم‌ و همايش‌ با عنوان‌های متفاوت يكی از راه‌های ريشه‌كن بی‌سوادی قرآنی در جامعه است.

اين فعال قرآنی به نقش تأثيرگذار علمای قرآنی، نخبگان قرآنی و فرهيختگان قرآنی در اين بخش اشاره كرد.

اميری ادامه داد: شناسايی نيروهای مستعد و توانمند در درك مفاهيم قرآنی و آموزش قرآن به منظور ايجاد زمينه و انگيزه جهت استمرار و تداوم دانش‌اندوزی در سطوح بالاتر علمی و تخصصی می‌تواند در راه ريشه‌كن شدن بی‌سوادی قرآنی مؤثر باشد.

وی در ادامه راز موفقيت مؤسسات و مراكز قرآنی را برنامه‌ريزی دقيق و استمرار آن و بهره‌گيری از روش‌های جديد هماهنگ با مخاطب‌های گوناگون دانست.

اميری در پايان به تدبر و انديشه در آيات و درك مفاهيم و معانی اشاره كرد و گفت: همه چيز در قرآن است و آشنايی با معارف عميق قرآنی بهترين عمل در راه ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی در سطح جامعه به خصوص بين جوانان و نوجوانان است زيرا قرآن بهترين عامل برای دستيابی به سعادت دنيا و آخرت است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا