استاندار يزد در نشست با جمعي از صادر كنندگان استان تاكيد كرد:محور توسعه استان يزد؛ بخش صنعت و معدن

استاندار يزد با تقدير از خدمات و تلاشهاي صادر كنندگان در استان گفت: محور توسعه استان يزد، بخش صنعت و معدن است.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده در نشست با جمعي از صادر كنند گان استان و مديران دستگاههاي اجرايي كه در محل هتل داد برگزار شد ضمن قدرداني از تلاش و خدمات صادر كنندگان و توليدكنندگان استان يزد گفت : از آنجا كه توليد كنندگان و صادر كنندگان، به خوبي از فعاليتها و نيازهاي اين عرصه آگاه مي باشند لذا مي توانند راهكارهاي مناسب و قابل اجرايي را براي رفع مسائل پيش روي بخش صادرات ارائه نمايند.
استاندار يزد با اشاره به آمار صادرات استان يزد طي شش ماهه نخست سال جاري افزود: نقش مديرعامل و هيات مديره در واحدهاي توليدي، نقشي بسيار موثر و تعيين كننده است و حضور هيات مديره و مديرعامل توانمند و كاربلد در راس واحدها مي تواند تحولات اساسي را در عرصه توليد به همراه داشته باشد.
وي محور توسعه استان يزد را صنعت و معدن عنوان كرد و اظهار داشت: درخشش استان يزد در بخش هاي صنعتي و صادراتي مرهوم تلاش و فداكاري انسانهاي خوش فكر و با انديشه در اين عرصه مي باشد كه جاي تقدير دارد.
فلاح زاده با بيان اين كه استان يزد از ديرباز با وحدت، همدلي و هم فكري اداره مي شود تاكيد كرد: اين همدلي و هم فكري، زمينه توسعه استان يزد را فراهم آورده و خواهد آورد. وي از خلاء هاي قانوني، عدم وجود برخي از توانمندي ها و بروكراسي اداري به عنوان برخي از موانع پيش رو نام برد و خواستار رفع آنها شد.
استاندار يزد در پايان به برخي از سئوالات و پرسشهاي مطرح شده از سوي صادر كنندگان پاسخ داد.
رئيس اتحاديه صادر كنندگان استان يزد:
صادر كنندگان، سربازان اصلي جبهه تحريم هاي اقتصادي مي باشند
رئيس اتحاديه صادر كنندگان استان يزد نيز در ابتداي اين مراسم صادر كنندگان را سربازان جبهه تحريم هاي اقتصادي برشمرد و گفت: نوع تحريم هاي در نظر گرفته شده از سوي غرب، بخش توليد و خصوصي را هدف قرار داده است.
محمود امانت يزدي با گراميداشت روز ملي صادرات گفت: میزان صادرات استان یزد در 6 ماهه اول سال جاري بالغ بر 267 ميليون كيلوگرم با ارزشي حدود 149 میلیون دلار می باشد.
وی میزان افزایش وزنی صادرات استان در اين مدت را 32 درصد و میزان افزایش ارزشی کالاهای صادر شده از گمرک یزد را 88 درصد اعلام کرد و ادامه داد:اين آمار به خوبي نشان دهنده آن است كه كالاهاي صادر شده، از ارزش افزوده بالاتري برخوردار شده و توليدات استان به سمت پايداري بيشتر حركت مي كند.
امانت يزدي با بيان اين كه در هر واحد كيلو كالا، شاهد رشد 43 درصدي ارزش صادراتي مي باشيم اظهار داشت: اين مسئله به معناي توليد ثروت بيشتر است. وي ادامه داد: اين موفقيت ها مرهون تلاش همه صاحبان صنايع، توليد كنندگان، صادر كنندگان و مسئولان استان به ويژه استانداريزد مي باشد.
رئيس اتحاديه صادر كنندگان استان يزد با قدرداني از خدمات و تلاشهاي نهادهاي گمرك و استاندارد استان در همكاري سازنده و موثر با صادر كنندگان تاكيد كرد: براساس آمار ارائه شده، در اين مدت، به صورت ميانگين، روزانه حدود 50 فقره اظهارنامه صادراتي صادر شده است كه جاي تقدير و تشكر دارد.
امانت با اشاره به كمبود ناوگان حمل و نقل تخصصي و بين المللي، بر ضرورت رفع اين مسئله تاكيد كرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا