پنتاگون از رسانه ها خواست به ویكیلیكس كمك نكنند

یزدفردا "وزارت دفاع آمریکا از رسانه ها خواست اسناد نظامی محرمانه درباره عراق را که از طریق پایگاه اینترنتی ویکی لیکس به دست می آورند منتشر نکنند.

سایت اینترنتی ویکی لیکس در آخرین اقدام افشاگرانه خود ، وعده داده است که بیش از 400 هزار سند محرمانه را از زمان اشغال عراق توسط آمریکا منتشر خواهد کرد.

پنتاگون در تلاش است تا از افشای احتمالی این اسناد محرمانه که گفته شده است از پایگاه اطلاعاتی نظامی در عراق ربوده شده اند ، جلوگیری کند.

سخنگوی پنتاگون گفت: سازمان های خبری باید مراقب باشند که در زمینه افشای اسناد محرمانه به این سازمان بدنام که به ویکی لیکس معروف است کمک نکنند.

با این حال لاپان رسانه ها را تهدید به اقدام قانونی علیه آنها در صورت همکاری با ویکی لیکس نکرد و مدعی شد: تاکنون هیچ کدام از رسانه ها برای همکاری با ویکی لیکس ابراز تمایل نکرده اند .

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درحالی این اظهارات را مطرح کرد که مقامات این وزارتخانه در تلاش برای جستجو و جمع آوری اطلاعات درباره جنگ عراق هستند تا برای مقابله با افشای حدود چهارصد هزار سند توسط ویکی لیکس آماده باشند.

پنتاگون كه از این افشاگری به شدت وحشت زده شده تیمی متشکل از صد نفر را آماده کرده است تا مطالب جدیدی را که قرار است منتشر شود، بررسی کنند.

ویکی لیکس پیش تر نیز اسنادی محرمانه را درباره جنگ افغانستان و همچنین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا منتشر کرده بود که با واکنش مقامات آمریکایی روبه رو شد .

تصمیم جدید ویکی لیکس نیز نگرانی مقامات آمریکایی را درپی داشته است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا