بافق "علی حسن پور خبرنگاریزدفردا :به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق همزمان با گرامیداشت هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی معاون فرماندار بافق به همراه جمعی از مسئولین و اعضای ستاد حوادث شهرستان بافق با امام جمعه این شهر دیدار كردند. در این دیدار امام جمعه بافق ضمن تبریك میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) ، آغاز هفته حج و هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی را تبریك گفت . حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به آیاتی از كلام وحی گفت : تمام بلایی كه در جامعه امروزی اتفاق می افتد به دنبال رفتار و كردار خود مردم می باشد و این در حالی است كه در نیم قرن اخیر این قبیل اتفاقات و بلایای طبیعی رو به رشد و افزایش می باشد . وی با اشاره به بحث فرهنگ سازی و آماده ساختن تمام جوانب پیشگیری را یكی از عوامل موثر در كاهش اثرات بلایای طبیعی دانست
در ادامه این نشست معاون فرماندار بافق ضمن تبریك هفته حج و هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: طبق آمار برگرفته از سازمان ملل در 27 سال گذشته 3میلیون و 600 هزار نفر بر اثر حواث طبیعی جان باخته و بیش از 3 میلیارد نفر آسیب و 240 میلیارد دلار خسارت مالی بر جای گذاشته است .
ندافیان با اشاره به اینكه یك سری از بلایای طبیعی قابل پیش بینی نیستند اظهار داشت : شناسایی مناطق بحرانی و حادثه خیز ، احداث بندهای خاكی و سیل بند می تواند از جمله اقدامات پیشگیرانه باشد .
معاون فرماندار بافق با اشاره به اینكه كشور ما در حال توسعه می باشد گفت : باید علاوه بر این مورد پیش بینی حوادث غیر مترقبه را مهم تلقی كرد كه در این خصوص همكاری و تعامل سازمانهای مردم نهاد با دستگاههای اجرایی را می طلبد .
ندافیان در ادامه تصریح كرد در سال 88 اعتبارات تخصیص داده شده به بافق از سوی ستاد حوادث استان در بخش خشكسالی و حوادثی 20 میلیارد و نهصد میلیون ریال تخصیص یافته كه از این مبلغ یازده میلیارد و چهارصدو پنجاه میلیون ریال مربوط به خشكسالی و ما بقی صرف پروژه های حوادثی گردیده است .
د .
وی برنامه های آتی ستاد حوادث شهرستان را تشریح كرد و گفت: راهكارهای برتر در سیستم هشدار دهنده ، آمادگی نیروهای عمل كننده در حوادث ،‌ایمن سازی نقاط حادثه خیز ،‌تمهیدات علمی و مهندسی ، طراحی پروژه های عظیم مطالعاتی ، آموزش عمومی و تخصصی از جمله این برنامه ها می باشد
مسئول هلال احمر شهرستان نیز در این دیدار با موثر دانستن آموزشهای همگانی در مورد اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حادثه گفت : با توجه به اینكه تا كنون آموزش داده شده در سطح وسیع صورت نگرفته شایسته است تا تمام اقشار جامعه بالاخص مدیران و مسئولین ستاد حوادث شهرستان این قبیل آموزشها را ببنیند .

محمد رضا فتاحی در ادامه گفت : نظر به اینكه شهرستان بافق در مسیر و خط زلزله قرار گرفته می بایست نقشه های خطرپذیری شهرستان تهیه گشته و در اختیار ستاد حوادث شهرستان قرار گیرد.
در پایان این دیدار پس از بحث و تبادل نظر سایر اعضا احداث اتاق بحران شهرستان ، احداث فضای سبز بیشتر با وجود املاك وقفی زیاد و استفاده بهینه از فضای سبز در مواقع وقوع حادثه ، تكمیل سالن چند منظوره هلال احمر از جمله مصوبات این نشست بود .

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=26517_DSC07956.JPG

یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا