یزدفردا "سیصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد با حضورمهران اسكندری رئیس سازمان بازرگانی استان و  رحیمی معاون بازرگانی داخلی آن سازمان برگزار و رئیس سازمان سخنانی در خصوص مزایای طرح هدفمند كردن یارانه ها و نحوه همكاری این شورا در اجرائی شدن قانون حمایت از حقوق مصرف كنندگان و آئین نامه مربوطه ایراد نمود.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد - این مقام مسئول یكی از اهداف قانون هدفمند كردن یارانه ها را اجرای عدالت اقتصادی و جلوگیری از خروج كالای ارزان از كشور به كشورهای همسایه توسط شبكه های سازمان یافته دانست و در راستای اجرائی شدن این قانون از طرف سازمان بازرگانی موارد، پیش بینی سه بسته (نظارتی ، ذخیره سازی و گندم و آرد) را عنوان نمود و خواستار همكاری همه جانبه مردم مسئولین و عزم و اراده ملی جهت این اقدام شایسته شدند.
وی بااشاره به حركت بازرگانی بسمت مردمی كردن فعالیت ها افزود: تشكیل هرچه سریعتر انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف كنندگان در استان و شهرستان یزد می تواند یكی از آن نمونه ها باشد .
رئیس سازمان بازرگانی استان یكی از اعضای شورای عمومی آن را نماینده شورای اسلامی شهر ذكر و تصریح كرد: با فراخوان داوطلبین عضویت در انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف كنندگان شهرستان یزد ثبت نام و طی مراحل قانونی این انجمن شروع بكار خواهد كرد تا براساس شرح وظائف پیش بینی شده در قانون و آئین نامه آن از قبیل كنترل كیفیت و قیمت كالاها و احیاناً تشكیل پرونده متخلفین اقدام نمایند.
وی با اشاره به اینكه سازمان بازرگانی استان با توجه به اینكه باید در استان حدود 32 هزار واحد صنفی را مدیریت نماید وجود 9 هزار واحد صنفی بدون پروانه را یك معضل دانست كه همكاری نهادها به خصوص شهرداری را خواستار گردیدند.
همچنین در این جلسه توسط مدعوین و اعضای شورای شهر موارد ذیل مطرح گردید :
• در صورتیكه پیشنهاد بارانداز عمومی كشور در زمینه صادرات و واردات كالا (بندرخشك) در یزد در دست اقدام قرار گیرد در حوزه های مختلف مؤثر گردد.
• تاكنون یارانه ها بجای اینكه صرف تولید شود صرف مصرف می شده كه غیرقابل قبول است و این مسئله یكی از اهداف قانون هدفمند كردن یارانه ها جهت رفع آن معضل می باشد.
• مصرف انرژی در ایران 17 برابر ژاپن و 2 برابر چین با این وسعت است كه كه قابل توجیه نیست.
• ضروری است برای جبران تورم احتمالی كه به علت اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها پیش خواهد آمد تمهیدات لازم صورت پذیرد تا قدرت خرید مردم كاهش نیابد و تبعات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی آن به حداقل برسد.
• تاكنون 30درصد یارانه آرد و نان به ضایعات تبدیل می شده كه با تمهیدات اخیر تقلیل خواهد یافت.
• سال 1390سال تجارت آزاد گندم اعلام شده است.
• با مدیریت سازمان بازرگانی استان یزد در سالجاری یك میلیون و 600 هزار جلد دفترچه برای دانش آموزان به نرخ مناسب تهیه شده است.
• برگزاری نمایشگاههای پائیزه در خصوص نیازمندیهای مردم اقدامات خوبی در راستای كاهش سطح عمومی قیمتها صورت پذیرفت كه اعضای شورای اسلامی شهر یزد از اقدامات بازرگانی تشكر نمودند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا