خاتم"مهین رستگار خبرنگاریزدفردا:رئيس محيط زيست خاتم از دستگيري يكي از عوامل اصلي و حرفه‌اي زنده‌گيري و قاچاق هوبره كشور به كشورهاي حوزه خليج فارس در اين شهرستان خبر داد.
فتح‌ا... حيدري در گفت‌وگو با خبرنگار يزد فردا در خاتم، اظهار داشت: اين شخص با تلاش مامورين محيط زيست شهرستان خاتم پس از 3شبانه روز كمين و كنترل منطقه در نهايت 13 مهرماه جاري به همراه همدستان محلي خود دستگير شد.
وي افزود: از نامبرده كه اهل استان بوشهر است 15 تله زنده گیری و دو قطعه هوبره و ساير ادوات تله‌گذاري كشف و ضبط شد.
حيدري گفت: اين شخص پس از دستگيري تحويل مقامات قضايي شد و پس از بازجويي اوليه بنا به دستور مقام قضايي روانه زندان شد.
وي اعلام داشت“ هوبره يكي از پرندگان حائز اهميت ملي و بين‌المللي است كه سازمان محيط زيست اين گونه را به عنوان يك گونه حمايت شده مورد حفاظت قرار مي‌دهد و اتحاديه بين‌المللي حفاظت از طبيعت و محيط زيست (iucn )هوبره را به عنوان يك گونه آسيب پذير در فهرست سرخ ( REDLIST)خود به ثبت رسانده است.
حيدري اعلام داشت: متاسفانه افرادي سودجو عمدتا از استان‌هاي جنوبي كشور بعضا با همدستي افراد محلي اقدام به تله گذاري و زنده گيري و قاچاق اين سرمايه ارزشمند ملي به كشورهاي شيخ نشين عربي حوزه خليج فارس مي‌نمايند.
رئيس محيط زيست خاتم گفت: به استناد اصل 50 قانون اساسي كشورمان حفاظت از محيط زيست وظيفه اي عمومي تلقي مي‌شود لذا نقش مردم و بخصوص جوامع محلي وهمكاري مردم با محيط زيست در راستاي حفاظت پايدار محيط و تنوع زيستي و ارزشمند كشور عزيزمان ايران نقشي موثر و كليدي مي‌باشد.
وي در پايان اعلام داشت: از فرمانداري، دادگستري شهرستان، نيروي انتظامي و اداره اطلاعات شهرستان كه در پيگيري پرونده‌هاي تخلفات صيد و شكار غيرمجاز نهايت همكاري را داشته‌اند و ما را درانجام وظيفه مقدس و خطير حفاظت از تنوع زيستي شهرستان و نيل به اهداف عاليه سازمان ياري نموده‌اند، تشكر مي‌كنم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا