یزدفردا "دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هشتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) که جشنواره خوشنویسی رضوی یزد نیزیکی از رشته های این جشنواره است پیامی صادر کرد،که متن کامل آن به شرح ذیل است :
درای کاروان عشق اینک هشتمین چاووش را سر داد. کبوترهای عاشق پیشه دلهای مومن را چه مشتاقانه سوی آن طلایی گنبد زیبا ، ثریاسای بی همتای عرش آسای سلطان سریر ارتضا پرداد!
"جرس فریاد می دارد که بر بندید محملها" بسوی والی عشق و کرامت ، هشتمین نور امامت عالم آل نبی، آری! برای جشنواره فرهنگی هنری امام رضا علیه آلاف التحیه والثناء گرد آمده ایم در جای جای این سرزمین ولائی، در سی استان ، تا باور کنیم طرفه حدیثی است غم عشق ما ! تا باور کنیم در آستان ملکوتی حضرتش حضور داریم ، باور کنیم که این ملک ، سراسر مملوک و دولت ارادت این مردمان تماما مسکوک آن غریب آل الله است .
جشنواره ای که در سی استان برگزار می گردد گویای آن است که سراسر ایران مشهدالرضاست و خدا گواست که ایران و ایرانی در تیول آن سلطان اولیاست .
امام عزیزمان فرمود:" همه نیروها و همه قدرتها در هر جا هستند، محتاج به توجه خاص حضرت رضا (ع)هستند رهبر گرامیمان فرمود :" از خداوند خواستارم که ما را همواره در سایه ولایت و رهبری و محبت حضرت رضا قرار بدهد."
و برای تعظیم این جشنواره عبارتی از رئیس جمهوری محبوبمان نقل می کنم:" عزیزان من در جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) شما امروز مسئولیت دارید تا امام به حق را به جامعه بشری معرفی کنید."
سعی نابرده دراین راه بجایی نرسی مزداگرمی طلبی طاعت استاد ببر
قافله ای است که سالیست در راهست و بارسالارانش همه و همه هنرمندان و اندیشمندان و متاعشان حله های" تنیده زدل ، بافته ز جان" و بارشان ، نوبرانه های بهار اندیشه، از مزارع و باغستانها و گلستانهای ادب و هنر و فرهنگ !به مقصد نزدیک می شود.
این قافله، کالای خویش را به بیع و شراء معرفت گذاشته است تا بهترینها را در "من یزید" ده روزه عشاق در دهه کرامت و در سه سوق سبز سابقون السابقون، عرضه صاحبان کرامت و در انتها تقدیم خاکپای مقدس چراغ هدایت هشتمین والی شهر ولایت کند.
بانوی هفت گنبد خضرا گل بهشت از روی دست توست اگر عشق می نوشت
تو آن شهیده ای که فدای رضا شدی آیینه خانه ای که ولایت نما شدی
بی بی زخم خورده ی غربت دوا تویی معصومه کریمه، سرای سخا تویی
در قم قامت ارادت، قد افرازد ، در شیراز احمد بن موسی شاهچراغ، نغمه سعادت بپردازد و در مشهد خویشتن را به سجده شکر اندازد و در خاکبوسی آستانش بر ملک بنازد!
غبار این کاروان بر سر سی و یک کشور در سه قاره جهان، باران رحمتی است که از آن ،بذر عشق به آل علی سر می زند ،جوانه می کند، نهال می شود تا انشاء الله. درختی سایه گستر گردد، بحول و قوه الهی!
ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار
اینک نیز می توان شمیم شکوفه های آن شجره ی طیبه را که ریشه در آسمانها دارد استشمام نمود که وعده الهی این بود و زود باشد که نسیم ظهورش گندمزار ایمان را به خوشه های صلح و ثابت و سلامت میهمان سازد.
مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم
هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم
از آیات عظام و علماء اعلام که این جشنواره به عنایت حمایت ایشان پررونق است، سپاسگزارم و امید سدید دارم که نقش آفرینی بیشتر حضرتشان دریچه های پنهان حکمت رضوی را بر این مراسم بگشاید.
از متولیان اصلی این جشنواره با محوریت تبیین مکرمتهای اخلاقی رضوی که همانا سینه سوختگان وادی فرهنگ و هنر و ادبند و صدای سخن عشق این مکتبند، به نهایت قدردانم و می دانم :
هرچه بر قدرشان کنم تعظیم حق مطلب ادا نخواهد شد
و نیز از گرداننندگان هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)که می رود تا بزرگترین رخداد فرهنگی هنری این سرزمین شود از صمیم دل تشکر می نمایم و بر آن می افزایم سپاس ویژه خود را از مدیران کل فرهنگ وارشاد اسلامی تمامی استانهای کشور!
هرکه شد محرم دل در حرم یار بماند و آنکه این کار ندانست در انکار بماند
جز دلم کو ز ازل تا به ابد عاشق توست جاودان کس نشنیدم که در این کار بماند
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبد دوار بماند.
توفیق ، رفیق طریق عزت ، شرف و اعتبار یکایک شما عزیزان شرکت کننده باد.
و اخرنا دعوانا ان الحمدلله رب العالمین
سید محمد حسینی
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا