رضا بردستانی:معرفی کتابی دیگر دریزدفردا : ::بی شک، یکی از تأثیر گذارترین و مهم ترین ارکانی که در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نقشی فراموش ناشدنی ایفا نموده است، شهید محراب، حضرت آیت الله صدوقی (ره) ، زندگی و شیوه ی مبارزاتی ایشان می باشد. در تمامی سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روزهای ملتهب و به یادماندنی انقلاب و اوج مبارزات و تهدیدات، سال های ابتدایی جنگ تحمیلی و خلاصه در بخش مهمی از تاریخ قطور این سرزمین نام و یاد این روحانی مبارز می درخشد به گونه ای که گذشتن از نام و نمود این شخصیت ارزنده برای هر تاریخ نویسی بی شک ناممکن است.


از زندگی و روزگاری که بر این مرد روزهای سخت گذشته است؛ کتاب ها نگاشته اند و داستان ها خوانده ایم اما بی شک، زوایای زندگی و ظرایف فکری شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی(ره) هنوز هم باید مورد مداقّه و کنکاش پژوهشگران قرار گیرد.

«فقیه فداکار» تلاش مشترکی است از حجه الاسلام دکتر محمد جواد کوچک یزدی و دکتر حسین بری ابرقویی(اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور) که در 136صفحه مصور و در قطع رقعی به زیور چاپ آراسته شده است. در این فصول سه گانه ی این کتاب می خوانیم:

فصل اوّل ؛ زندگی نامه (دوران کودکی- استادان- بر کرسی تدریس – ویژگی های اخلاقی شهید آیت الله صدوقی)

فصل دوّم : مبارزات، دیدگاه ها و فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی...(سیاست و مبارزه- فعالیت های اجتماعی- اقدامات فرهنگی)


فصل سوّم : فقاهت و شهید صدوقی (تعریف فقه- موضوع فقه- کاربرد فقه در قرآن- کاربرد فقه در حدیث- نمونه چند درس از فقیه شهید- شهید صدوقی و قانون اساسی- نقش شهید صدوقی در مسئله ولایت فقیه- شهید صدوقی و تثبیت قانون اساسی)

کتاب نامه:...

در بخشی از مقدمه ی این کتاب می خوانیم؛ ... این مجموعه را با الهام از فرمایشات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران «فقیه فداکار»نام نهادیم. حضرت امام خمینی(ره)در وصف شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی فرمودند: «این جانب دوستی عزیز که بیش از سی سال با او آشنا و روحیات عظیمش را از نزدیک درک می کردم از دست دادم و اسلام خدمت گزاری متعهد و ایران فقیهی فداکار و استان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد.»


امید است با بهره گیری از تجربیات نشات گرفته از سختی ها و رنج ها که از بیدارسازان گذشته ، به ویژه عالم مجاهد، شهید عالی مقام ، مرحوم صدوقی، به یادگار مانده ، بتوانیم نقاط ضعفی را که ممکن است رخنه از آن موجب شادی دشمن باشد بسته و حرکت این قطار پر شتاب را همچنان پر نشاط باقی گذاریم و دشمن را بار دیگر مأیوس سازیم.

«انتشارات یزدا» در ادامه توجّه ویژه و منحصر بفرد به یزد و مقوله های یزد شناسی، این بار دست به انتشار کتابی پیرامون شخصیت و سیر مبارازتی مبارز نستوه و خستگی ناپذیر ، شهید صدوقی(ره)زده است.
کتاب مذکور در شمارگان 1.100نسخه و قیمت 35.000ريال چاپ و منتشر شده است که

یزدفردا






رضا بردستانی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا