یزدفردا "معاون اداري مالي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد با بيان اينكه استان يزد در زمينه هنر در رديف اول استان‌هاي كشور است، گفت: اعتبارات فرهنگي خوبي در سالجاري براي حمايت از هنرمندان در نظر گرفته شده كه اميدواريم بتوانيم بخشي از آن را در زمينه آموزش هزينه كنيم.
سيدحسين اسعدي  اظهار اميدواري كرد: بخش عمده اعتبار فرهنگي در زمينه آموزش هزينه شود چرا كه بازدهي خوبي خواهد داشت و همه علاقمند به هزينه در اين زمينه هستند كه ما هم استقبال مي‌كنيم.
وي در خصوص جايگاه هنر در ميبد تصريح كرد: شهرستان ميبد با دارا بودن دو هنرستان در جايگاه هنر در استان حرف اول را مي‌زند و استعداد هنري و جايگاه ممتازي دارد كه مقتضي است كه مسؤولان در اين زمينه سرمايه گذاري كنند تا اين استعدادها شكوفا شود.
معاون مالي اداري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد بر برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي براي هنرمندان استان تاكيد كرد و گفت:برگزاري كارگاه‌ها بر روند كار هنرمندان و ادامه فعاليت آن‌ها تاثيرگذار خواهد بود.
وي در موردافتتاح نمايشگاه اسماء الحسني شهرستان ميبد گفت: دوسالانه جهانی تايپوگرافی پوستر «اسما الحسنی» فعاليت بسيار خوبي است و براي اولين بار در استان اتفاق افتاده است.
اسعدي به ضرورت برگزاري كارگاه آموزشي در كنار نمايشگاه تاكيد كرد و گفت: آثار هنرمندان شهرستان نيز بايد معرفي شود.
وي اظهار اميدواري كرد: در آينده نيز شاهد برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي از طرف دانش‌آموزان و هنرمندان خودمان در استان و شهرستان باشيم و با حمايت مسؤولان ادازه ارشاد و مديران هنرستانها اين كار توسط هنرجويان نيز انجام شود.
اسعدي برگزاري اين نمايشگاهها را مفيد ارزيابي كرد و افزود: اين يك كار بين المللي است كه در اينجا اتفاق مي‌افتد، ديد مردم و بخصوص هنرمندان را عوض و فضا را بازتر مي‌كند چرا كه هنرمندان با سبك و سياق كار و با آثار هنرمندان دنيا و جهان آشنا ‌مي‌شوند و با ديدن آثار از نزديك باعث درك بهتر آثار و نيز الگو گرفتن از آن‌ها مي‌شود.
منبع:ایسنا
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا