1ویژه بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد : 9


.سال پیش چند تن از پیشکسوتان عرصه تئاتر خواستار ثبت روز تئاتر از سوی شورای عالی انقلاب فرنگی شدند ،اما متاسفانه همین چند روز این پیشنهاد ازسوی شورا رد شد. پیشنهادی که ثبت آن می توانست در سالی که رویکرد دولت ،فرهنگی اعلام شده یک اقدامی رو به جلو و ارزنده ارزیابی گردد.
2.بارها در یادداشت و گزارش های مختلف از سوی رسانه های گروهی درخصوص مظلومیت فرهنگ و هنر خصوصا رشته تئاتر مطالبی به رشته تحریر در آمده، حتی هنرمندان این رشته نیز بارهار به سخن در آمده اند واز مظلومیت خودشان در این رشته لب به شکایت گشوده اند، اما کجاست گوش شنوا که بتواند از این هنر تاثیرگذار دفاع نماید.
3.یک مقام مسئول در سازمان زندان ها و اقدامات تامینی اعلام نموده که تعداد زندانیان نسبت به سال گذشته رشد 35 درصدی را نشان می دهد ،حالا به نظر شما برای رفع این آسیب اجتماعی ، چه هنری بهتر از تئاتر است که بتواند این درد و مشکل زنگ خطر آنرا به گوش عوام برساند.

4.اینقدر در مورد تاثیر گذاری این رشته صحبت شده است که زبان آدمی بند می آید که در این مورد صحبتی نماید و یا خواسته باشد درخصوص آن توضیحاتی ارائه کند، اما چاره ای نیست، باید گفت که مهمترین وسیله برای ریشه کن کردن آسیب اجتماعی و ارتفاء فرهنگ مردم توجه به رشته تئاتر مهمترین نیاز جامعه است . این رشته چه با زبان طنزوچه با زبان تلخ می تواند به مخاطب خود بفهماند که جامعه دارای چه مشکلاتی است و آینده آن در صورت عدم توچه به چه مشکل و روزگاری دچار خواهد شد .
5.تئاتر کشور با مشکلات عدیده ای همچون کمبود سالن ، عدم قرارداد با هنرمند ان و .. مواجه است که مدیران و متولیان این رشته بارها درخصوص حل وفصل آن و عده هایی داده اند، ولی متاسفانه هر بار بنا به دلایلی این موضوع عقیم مانده است .پس دوستان شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان پیشنهاد این است که حداقل با ثبت این رشته هنری تاثیرگذارمی توان متولیان را با مشکلات و آلام رشته تئاتر آشنا نمود. پس یکبار دیگر دراین خصوص به بحث و تبادل نظر بپردازید.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا