تبصره ای بر   میگویند كورش كبیر است!!!

دکتر محمد حسن نجفی
نوشته قبلي باعث شد عده اي خرده بگيرند كه به ذوالقرنين نبي (س)اهانت كرده اي از اينكه برداشت اهل نقد و نظر اين بوده به خود ايشان مربوط است ، هرچند نبايد گونه اي نوشت كه عده اي بر خلاف نظر نويسنده برداشت كنند و از اين بابت كه من دخل مداخل السو اتهم اين خرده بر نوشته قبلي رواست !! اما لازم است نكته اي را بگويم كه به منظور همآن ، نوشتار قبلي به قلم آمد
اين روزها عده اي پرچم دست گرفته اند و فرياد وا كشورا واملتا سر ميدهند ، هرچند از نيت آنها خبري در دست نيست ، اما همان حرفهائي را ميزنند كه خيلي وقت پيش امام امت عده اي را به دليل كجروي و طرح نظرات مشابه طرد نمود ، جريانات مرده پان ايرانيسم كه از زمان حضور اسلام در ايران در قالب پيروان ماني و گاه به واسطه ظلم امويان وعباسيان شكل گرفت و چون بر خلاف طبيعت دين مدار ايرانيان بود عمري نداشت .
آنچه مشخص تر از اين هاست كه گفته شد ، تلاش عده اي براي تحريك عواطف ملي است كه اهداف خويش را پي بگيرند اينها يادشان رفته انقلاب و هفت سال جنگ ما خيلي فرق دارد با آنچه قبل از اين به جهت كشور گشائي پادشاهان رخ داده است.
 افتخار آنها كه كورش را عزيز ميدارند اگر به واسطه شان او باشد كه منصوب به پيامبري يا همراهي پيامبران هم عصر او مثل دانيال نبي و به روايتي ارمياي نبي است ،حتما خرده اي ندارد
، اما واقعيت آنست كه از ديد اينها اول ايران است و آخرش هم ايران حالا اگر كورش ايراني باشد ،شايسته تقدير و بزرگي و اگر غير آن ديگر محلي از اعراب ندارد ،اينها اسلامي را قبول دارند كه ايراني باشد و معترضند كه شما را به لبنان و فلسطين چه كار ؟

 چرا دم از آفريقا و كشمير و پاكستان ميزنيد ؟
 اينجا ديگر فراموش ميكنند كه فرياد تظلم به يا للمسلمين ، همه پيروان اسلام را ميگويد نه فقط اهالي يك خاك را!

براي اينها كورش ايراني كبير است نه كورش نبي !
با حساب آنها بايد ساسانيان را تجليل كرد و بعدش لابد براندازي آنرا تقبيح ، شايد شنيده باشيد كه آسمان و ريسمان را به هم ميبافند كه شهادت امام هشتم(ع) را به وزراي غير ايراني مامون نسبت دهند ! چرا ؟
چون مامون مادرش ايراني است ! براي آنكه امام امت ما را به تاريخ و نه به انديشه اي ماندگار بسپارند،مطرح ميكنند كه ايران را رضا خان پالاني همانقدر بالا برد كه ديگرجريانات معاصر ( لابد انقلاب )!!!
 ميخواهند انقلاب و امام و دفاع مقدس را فقط در ظرف تاريخ ببينند نه در ظرف عقيده ، براي آنها دفاع 8 ساله و مقدس ما برابر نبردهاي نادرشاه وساسانيان و سلجوقيان و ديگر سلسله هاي پادشاهي است كه ملعوني برايش جشن 2500 ساله گرفت و اذنابش به وجد آمده اند كه عده اي همان ميگويند كه آنها ميخواهند

 اينها خون هدر رفته جوانان براي كشور گشائي خواجگان قاجار را برابر با نبرد سراسر عقيده اكنون ميبينند !

مقابل اين همه هجوم بر اسلاميت نظام هم از هر چيزي هزينه ميكنند
، تجليل آنها از كورش هم نه به واسطه نبوت كه به واسطه ايراني بودن اوست و اگر به همين بسنده ميكردند، باز راه به جائي !
فرقه جديدي پايه گذارده اند و اهالي نقد و نظر فراموش كرده اند كه به استناد فرمايشات همان علما كه كورش را ذوالقرنين ميدانند
، سند ارائه كنند كه اين حرفها انحراف است و مكتب ايراني زائيده توهم افرادي است ،كه هيچ سررشته اي نه در علم دين دارند و نه حتي قد و بالايشان به اظهار نظر در اين وادي ميرسد !
خيلي هنرمند باشند راننده خوبي براي فرمانداريند اينها را چه دخلي به ايراد نظر در حوزه انديشه و دين !

**به فرمايشات سازگارا و نوري زاد و امثالش در اين مدت بنگريد!!!!!!!!!!

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا