ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: مراسم بازگشايي دبيرستان پسرانه صدرا با حضور مدير كل تبليغات اسلامي استان و جمعي از مسئولين فرهنگي، سياسي و آموزشي و نظامي شهرستان برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام محمد پورقيومي رييس اداره تبليغات اسلامي ابركوه ثبت نام 32 نفر از دانش آموزان با معدل بالا را نشانه استعداد بالاي فرهنگي و ديني مردم اين شهرستان دانست و در این زمینه ابراز خوشحالي كرد.
در ادامه حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني نيز در سخناني گفت: استقبال خوب دانش آموزان از این مدرسه، حرف اول را مي زند و اين عزيزان بايد افقي را در نظر بگيرند كه بزرگان در نظر گرفته اند.
امام جمعه ابرکوه خطاب به دانش آموزان افزود: براي رسيدن قله هاي رفيع علمي و معنوي بايد جديت در تحصيل و تهذيب نفس را در خود محقق كنيد.
وی جايگاه دانش آموزان مدارس صدرا را شاخص و ممتاز دانست و گفت: با اين شرايط انتظار نداريم حتي يك دانش آموز هم ضعف اخلاقي، ديني يا تحصيلي داشته باشد.
حجت الاسلام سيد محمد شريف حسيني كوهستاني نيز با گرامي داشت هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره همه شهدا به ويژه شهداي دانش آموز و با تقدير و تشكر از مسئولين شهرستان كه در راه اندازي اين اموزشگاه تلاش كرده اند، اظهار داشت: چه بخواهيم و چه نخواهيم طبق بشارت هاي قرآن بايد در سراسر جهان پرچم اسلام به اهتزاز درآيد و الآن نشانه هاي آن را مشاهده مي كنيم.
مدير كل تبليغات اسلامي استان يزد تصريح كرد: امروزه دشمنان ما آنچنان از پيشرفت هاي گوناگون ما نگرانند كه حتي به قرآن مجید نیزاهانت مي كنند كه اين نشانگر مخدوش شدن عقل آن ها و عمق كينه ورزی مي باشد.
به گفته وی، لازمه دفاع از مرزهای عقیدتی و ایمانی آموزش و تهذيب ذکر نمود.
وي خطاب به دانش اموزان گفت: با عمل نمودن به فرمايش مقام معظم رهبري كه خوب درس بخوانيد، خوب عبادت كنيد و خوب ورزش كنيد، مي توانيد آينده خوب خود و کشور اسلامی را رقم بزنيد.
يادآوري مي شود كه دبيرستان پسرانه صدرا در ابركوه با 32 نفر دانش آموز ششمين دبيرستان صدرا در استان مي باشد و ابركوه نیز اولين شهرستاني است كه دارای دبيرستان پسرانه و دخترانه صدرا می باشد.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا