یزدفردا "افزايش نرخ بيكاري و مشكلاتي كه در جامعه وجود دارد موجب شد كه رهبري از اين موارد انتقاد كنند و نرخ بيكاري دائما در حال افزايش است و دولت بايد از تمام ظرفيت هاي موجود در كشور براي حل اين مشكلات استفاده مطلوب كند

 آمار نشان مي دهد تعداد افرادي كه از بيمه بيكاري استفاده مي كنند نسبت به سال گذشته افزايش داشته است و اين آمار نشان دهنده اين است كه وضعيت بيكاري در حال افزايش است و همين دغدغه ها موجب شد تا مقام معظم رهبري در اين خصوص تذكر بدهند.


عضو كميسيون برنامه و بودجه تاكيد كرد : نرخ بيكاري در كشور در حال افزايش است و بيكاري در جامعه كاملا مشهود است.
محمد رضا تابش نماينده اردكان در گفت و گو با خبرنگار پارلماني شفاف با اشاره به وضعيت اشتغال در كشور گفت : افزایش بیکاری در جامعه کاملا مشهود است و همین مساله دغدغه ها و نگرانی زیادی را به وجود می آورد.وي با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر نیاز کشور به کار و کار آفرینی تصريح كرد : تورم، رکود، بیکاری، عدم اشتغال، واردات بالا و... مشکلاتی هستند که در جامعه بروز کرده و دولت باید عزم خود را جزم کند تا برای از بین بردن آنها از پتانسیل های موجود بهره کافی ببرد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه با تاكيد بر اينكه نرخ بيكاري دائما در حال افزايش است خاطر نشان كرد : افزايش نرخ بيكاري و مشكلاتي كه در جامعه وجود دارد موجب شد كه رهبري از اين موارد انتقاد كنند و دولت بايد از تمام ظرفيت هاي موجود در كشور براي حل اين مشكلات استفاده مطلوب كند.
تابش ادامه داد : ظرفيت هاي كشور تنها ظرفيت هاي اقتصادي نيست و مهمترين عامل در توسعه كشور ، جذب نخبگان و نیروی انسانی است و سوال اين است كه آيا دولت در اين زمينه تلاشي كرده است؟
وي با بيان اينكه دولت بايد انسجام درجذب نخبگان بوجود بیاورد ياد آور شد : چنانچه نخبگان در كشور جذبي شوند نتایج آن در عرصه هاي اقتصادي، سیاسي و اجتماعی قابل رويت خواهد بود.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه افزايش بيكاري تا 20در صد را خارج از ذهن نمي بينم اظهار داشت : بنده قصد ندارم منفي صحبت كنم اما با تغيیر تعريف كار نمي توان گفت بيكاري كاهش يافته است در گذشته چنانچه فردي دو روز در هفته كار مي كرد شاغل محسوب مي شد اما در حال حاضر چنانچه فردي دو ساعت در هفته كار كند شاغل محسوب مي شود در حالي كه واقعيت امر اين نيست.
تابش افزود : تعریف کار عوض شده و بر مبنای تغییر آن تعریف، می گویند کاهش بیکاری است که این مسأله درست نیست و در جامعه افزایش بیکاری مشهود و وضعیت اشتغال خوب نیست و همین مسأله ها باعث نگراني اقشار جامعه شده است.
وي با بيان اينكه از آغاز سال تاكنون تعداد زیادی شغل از بين رفته است گفت : آمار نشان مي دهد تعداد افرادي كه از بيمه بيكاري استفاده مي كنند نسبت به سال گذشته افزايش داشته است و اين آمار نشان دهنده اين است كه وضعيت بيكاري در حال افزايش است و همين دغدغه ها موجب شد تا مقام معظم رهبري در اين خصوص تذكر بدهند.
عضو كميسيون برنامه و بودجه تصريح كرد : دولت و مجموعه حاكميت بايد بداند كه توسعه كشور،بهبود اقتصاد و بهبود مسائل اجتماعي در گرو همدلي و وحدت بين آحاد جامعه ، نخبگان و فرصت دادن به نخبگان براي خدمت گذاري است و اينكه نخبگان و برجستگان كشور كنار گذاشته شوند راه به جايي نمي رسد كه دولت بايد بر اين نكته عنايت ويژه اي داشته باشد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا