بازدید بابایی معاون برنامه ریزی استاندار یزد از مجموعه های در حال افزایش هتل های زنجیره ای مهر یزد


یزدفردا "معاون برنامه ریزی استاندار یزد از مجموعه های در حال افزایش هتل های زنجیره ای مهر یزد بازدید و از نزدیک با روند جزییات طرح آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی هتل های زنجیره ای مهر محمدرضا بابایی از مجموعه های در حال افزایش هتل های زنجیره ای مهر یزد بازدید کرد.

وی در این بازدید از مراحل مرمت و احیاء چند خانه خشتی که در حال تبدیل شدن به هتل های تاریخی است دیدن کرد.

بازدید از خانه خشتی محمودی، ملک زاده، طیبی و ملک التجار که قرار است تا پایان سال به عنوان هتل های تاریخی شاه ابوالقاسم، کاروانسالار، لب خندق و ملک التجار تبدیل شود از جمله این طرح ها بود.

در این بازدید دکتر محتاج اله مدیریت هتل های زنجیره ای مهر با ارائه گزارشی از روند ساخت و مشکلات موجود در این زمینه گفت: در صورت عدم بروز مانع جدی تا پایان مهرماه هتل تاریخی لب خندق در خیابان قیام به جمع هتل های یزد افزوده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان بهمن ماه سالجاری 2هتل دیگر به نام های هتل تاریخی شاه ابوالقاسم و هتل کارونسالار به عنوان هتل های جدید به مجموعه مراکز اقامتی استان افزوده می شوند و هتل ملک التجار که اولین هتل تاریخی در ایران هست مراحل مرمتی خود را خواهد گذارند و ایام نوروز پذیرای گردشگران می باشد.

محتاج اله در پایان خواستار توجه جدی تر مقامات ارشد استان درمقوله گردشگری و میراث فرهنگی شد و تاکید کرد: صعنت گردشگری یزد می تواند به تنهایی درصد زیادی از اشتغالزایی و درآمد استان را به دوش بکشد و این مهم با توجه و دقت بیشتر مسئولان استان دست یافتنی است.

بابایی در این بازدید با اعلام اینکه بافت تاریخی و میراث فرهنگی آن یکی از گنجینه های ارزشمند برای استان یزد است گفت: یزدبا دارا بودن بزرگترین بافت تاریخی یکپارچه در جهان از قابلیت های بالایی برای بهره برداری و درآمدزایی از راه گردشگری برخوردار است و باید از این گنجینه حفاظت لازم به عمل آید.

وی افزود: مرمت و احیاء خانه های تاریخی و خشتی کمک شایانی به زنده نگه داشتن شدن بافت جمعیتی بافت می کند و این مهم باید توسط مسئولان مد نظر قرار گرفته شود و جامعه را برای حفظ این میراث ارزشمند ترغیب کرد.

در این بازدید که با همراهی خادم زاده مدیرعامل بانک ملت در استان یزد انجام شد، معاون استاندار یزد تاکید کرد: باید دو مقوله مهم در احیاء در بافت مد نظر باشد، نخست چگونگی اجرا و مرمت که اصالت بنا و زیبایی های آن را حفظ کند و اینکه این مرمت جنبه کاربردی داشته باشد. دومین موضوع مهم فرد احیاء کننده است که از توانایی و تجربه بالا در چنین اموری برخوردار باشد.

معاون برنامه ریزی استاندار همچنین با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته توسط بخش خصوصی در بافت تاریخی از دکتر محتاج اله مدیریت هتل های زنیجره ای مهر به دلیل فعالیت مستمر و الگوساز در بافت تاریخی و همچینن ایجاد مراکز متعدد خدمات گردشگری و اقامتی تشکر و تقدیر کرد.

وی افزود: مسئولان استان باید از چنین فعالیت هایی حمایت لازم را به عمل آورند تا دیگران نیز به چنین سرمایه گذاریی هایی ترغیب شوند.

گفتنی است هتل های زنجیره ای مهر هم اینک به عنوان تنها دارنده جایزه افتخار از سوی یونسکو در ایران و همچنین بزرگترین گروه هتل های تاریخی در جهان با داشتن مجموعه های هتل تاریخی مهر، هتل موزه فهادان، رستوران ابوالمعالی، هتل تاریخی ملک التجار، هتل تاریخی شاه ابوالقاسم، هتل تاریخی کاروانسالار، هتل تاریخی لب خندق، رستوران سنتی مهر، آژانس خدمات گردشگری کارونسالار کویر، باشگاه سوارکاری مهر، دفتر اطلاع رسانی گردشگری و ... به عنوان پیشگام در عرصه ارائه خدمات گردشگری در استان یزد در حال فعالیت است.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا