مدیران استان در بیت سومین شهید محراب صدوقی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد میزبان روزه داران بود

یزدفردا "امشب مدیران دولت و خدمتگزاران نظام  میهمان سفره افطاری حجت الاسلام والمسلمین صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد بودند  .
 وقت نماز مغرب و عشاء کوچه سهل ابن علی ابن ابی طالب یزد تداعی کننده روزهای سالهای دور یزد بود ،روزهائی که همه برای تجدید بیعت با رهبر همیشه جاوید یزد سومین شهید محراب آیت الله صدوقی در بیت او حضور می یافتند.
همه مدیران استان همزمان با اذان مغرب و عشاء در محوطه بی ریا وساده زیارتگاه سهل ابن علی ابن ابی طالب فرزند مولا علی (ع)وضو ساخته ،به صف نمازایستادند .
مدیران ارشد استان ، امشب میهمان یادگار سومین شهید محراب صدوقی ،نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد بودند و به نوعی با حضور خود در ایام  سالگرد عروج آن عالم فرزانه قدر شناسی خود نسبت به سالها مدیریت همراه با صداقت را ثابت نمودند .
هر چند این مراسم خطیب و سخنوری نداشت اما حرف های زیادی برای گفتن داشت والبته گرد آمدن همه در یک مکان ،آنهم مکانی که سالها میعاد گاه انقلابیون،مومنین،علماء و بزرگان یزد بوده ،محلی که از آنجا اتفاقات تاریخی استان یزد و کشور رقم خورده و نقش به سزائی در اتحاد جامعه یزدی ها و بعضا کشور ایفاء نموده است برای همه خاطره انگیز و تاثیر گذار خواهد بود .
قطعا کوچه سهل ابن علی خاطرات ناگفته بسیاری از شادی ها وغم های مردم استان را در سینه حفظ کرده و هنوز بوی حضور قدرتمند رهبر تاریخی استان یزد و اگر بهتر بخواهیم حق مطلب را ادا کنیم کشور را می توان از این کوچه استشمام کرد و در گوشه، گوشه بیت و دفتر سومین شهید محراب صدوقی ،خاطرات حضورش را لمس کرد .
هر چند که همه کسانی که حضور او را لمس کرده و خاطرات با او بودن را در ذهن دارند به تاریخ و نسل سوم انقلاب بدهکارند،بدهکارند از این جهت که در انتقال امانتی که بواسطه حضور در آن برهه از زمان در این مکان به آنها سپرده شده و نتوانستند و یا تلاش نکردند که آن امانت را بدون هیچ دخل و تصرفی به صاحبان اصلی آن تحویل دهند و شاید خیلی از جوانان نسل سومی ما تنها از آن بزرگوار نام اورا که بر فرودگاه و بلوار و بیمارستان و.... می شناسند و ندانند که صدوقی فراتر از یک نام و چند خاطره بود ،صدوقی حلال مشکلات جامعه مذهبی کشور قبل از انقلاب و رهبر بلا منازع استان و شاید خطه جنوب کشور و یکی از مهره های برتر رهبری انقلاب پس از امام خمینی بود ،که در هر گوشه از اتفاقات تاریخ معاصر ایران وارد شوی، قطعا رد پایی از او خواهی یافت ،از تثبیت جایگاه قم بعنوان مرکز علمی تشیع گرفته تا تامین هزینه های انقلاب و حضور موثر در اتفاقات اجتماعی تاثیر گذار این مرزبوم همانند کمک صد درصدی به بازسازی شهرستان طبس زلزله زده به فرمان امام خمینی(ره) گرفته تا کمک به کپر نشینان و زاغه نشینان جنوب کشور و پس از انقلاب حضور موثر در مقابله با فتنه های منافقین کوردل وپرچمدار افشای خط نفاق بنی صدر حتی قبل از انتخاب شدن او به ریاست جمهوری و همچنین کمک های مالی موثر در تامین مخارج جنگ و آبادانی استان از نیروگاه برق گرفته تا آب رسانی به استان ،از تاسیس دانشگاه گرفته تا تا کارهای عام المنفعه ای که هنوز باقیات الصالحاتش را قطعا در کارنامه اش ثبت خواهند کرد .
صدوقی ،صدوقی بود و فراتر از یک نام و چند خاطره .

روحش شاد و راهش پر رهرو باد .


یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا