مسئولان فرهنگی استان در قبال  حرکت ناشایست رسانه ملی چه عکس العملی دارند ؟


یزدفردا "مجید کریمی "خبرنگاریزدفردا  :چند روز پیش نوشته ای کوتاه که در آن یکی ازاصحاب رسانه(سرپرست کیهان دریزد) و همشهریان با غیرت وفهیم شهرمان نسبت به پخش فیلم (تمتع)از شبکه یک سیما در جمعه گذشته ،انتقاد کرده بودند در سایت یزد فردا منشر شد.

از آنجا که نکاتی را که ایشان ذکر نموده بودند کاملا بجا وقابل توجه بود.منتظر بودیم تا مسئولان فرهنگی استان نیز عکس العمل نشان داده واعتراض خود رانسبت به اینگونه توهین های مغرضانه به فرهنگ شهرمان نشان دهند.اما تابحال این امر محقق نشده است.

براستی چرا باید به بهانه لهجه زیبای یزدی(که اصلا در سریالهاوفیلم ها لهجه یزدی صحیح بکار برده نمیشود)فرهنگ و دیانت مردم شهرمان را پایمال کنند.

جای بست تاسف است که این فیلم با همکاری سیمای استان یزد ساخته شده وبرخی از عوامل آن نیز از اهالی دارالعباده می باشند.....!!(لینک خبر مربوطه)

شاید متانت وخوبی مردم شهر ودیارمان دست آویزی برای برخی افراد باشد که میخواهند برای جذب مخاطبان فیلمهایشان،ارزشها وآرمانهایی که سالها برای حفظ آن زحمات طاقت فرسایی متحمل شده است را به زیر سوال ببرند....

یادمان باشد رسانه ملی نقش مهمی درمعرفی فرهنگ مردم شهرهای کشور دارد.وهر انچه از این رسانه در معرض نمایش عموم قرار میگیرد،بر ذهن مردم تاثیرگذار است....چرا باید از یزد ویزدی یک ذهنیت نا مناسب وغیر واقعی به تصویر کشیده شود؟مگر اجداد ما نبودند که آنچنان درکسب مال حلال دقت میکردند که زبانزد عام و خاص شده بودند؟اما در این فیلم شخصیت اصلی داستان از هر راهی بتواند کسب درآمد میکند.....

بهرحال پخش چنین فیلمهایی زنگ خطری برای مسئولین هست تا مواظب باشند که این سرمایه عظیم فرهنگی،بازیچه برخی افراد مغرض وشاید ناآگاه قرار نگیرد.

امیدواریم بزودی شاهد عکس العمل مسئولان فرهنگی استان در قبال این حرکت ناشایست رسانه ملی باشیم.

از مسئولان سایت خبری (یزدفردا) که در انعکاس انتقادات مردمی،تلاش می کنند،تشکر وقدردانی میشود.منتظر بیانیه مدیران دستگاههای فرهنگی مخصوصا اداره  فرهنگ وارشاد واستانداری یزد در رابطه با این موضوع هستیم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا