برگزاری کارگاه آموزشی و اجرای اولین مانور عملی مهار نشت گاز كُلر در سطح كشور


یزدفردا "مهین رستگار خبرنگار شهرستان خاتم:شرکت آب و فاضلاب استان یزد به منظور آشنایی كاربران سیستم های كلرزن گازی با راههای ایمن سازی این سامانه ها ، كارگاه یكروزه آموزشی و اجرای عملی مانور نشت گاز كلر برای اولین بار در كشور را در شهرستان خاتم و در محل ساختمان كلرزن گازی شهر هرات برگزار كرد.
به گزارش خبرنگار یزد فردا" این كارگاه آموزشی و مانور یکروزه در نیمه اول مردادماه سالجاری با حضور کلیه کاربران سیستم های کلرزن گازی این شرکت در شهر هرات برگزار و در این کارگاه ضمن آموزش مسائل تئوری مربوط به سیستم های مختلف گندزدایی و خطرات احتمالی و راههای ایمن سازی سامانه های كلر زن گازی ، پیرامون وضعیت موجود شركت آبفای استان یزد بحث و تبادل نظر شد.
در پایان این كارگاه، شركت كنندگان در همایش در محل ساختمان سامانه كلر زن گازی آبفای هرات حضور یافتند و شركت سازنده سیستم های نوین خنثی سازی گاز كلر ضمن ارائه توضیحات لازم در خصوص سیستم مذكور اقدام به اجرای مانور مهار نشت گاز كلر نمود.
سیستم خنثی ساز نشت كلر مجهز به اعلام نشت گاز كلر با قابلیت اعلام میزان نشتی و رفع نشت گاز كلر با ارسال پیام كوتاه به 10 نفر از كاربران بوده و دارای شیر قابل نصب بر روی نیدل شیر اصلی كپسول(سوزن شیر اصلی) بوده و در كوتاه ترین زمان و در ثانیه های اولیه نشت اقدام به بستن شیر اصلی كپسول نموده و پس از بستن شیر اصلی كپسول، آلودگی كلر توسط دستگاه خنثی ساز با محلول سود مرتفع می گردد.
شایان ذكر است این مانور در حضور فرماندار شهرستان خاتم، مدیران و مسئولین شركت آب و فاضلاب و كاربران سامانه های كلر زن گازی و نیروهای فعال آتش نشانی ، اورژانس و صدا وسیمای مركز خاتم با موفقیت برگزار شد


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا