فیلمی دیگر از سیما و توهینی دیگر به یزدی ها

محمد رضا حایری زاده

سرپرست کیهان یزد

یزدفردا :جمعه گذشته فیلم سینمایی ( تمتع) از شبکه سراسری یک سیما پخش شد .

فیلمی که برای چندمین بار در کنار برخی سریال ها، شخصیت، انسانیت، خداترسی، وجدان ، ایمان و اعتقاد یزدی ها را به مسلخ برد و قربانی کرد.

در جامعه ایرانی ، همه ، یزدی ها را متدین ، مومن و با خدا می شناسند و اینکه چرا در اکثر سریال ها و فیلم ها ، از چهره یزدی ها انسان هایی بی هویت ، کلاهبردار ، مال یتیم خور ، کلفت و نوکر و امثالهم استفاده می شود ودر مقابل افراد غیر یزدی را با ایمان وافرادی موجه جلوه می دهند جای سئوال دارد که کسی تاکنون پاسخی به آن نداده است ؟

متاسفانه نقش متولیان امور فرهنگی در این زمینه بویژه صداوسیما و یادیگر مسئولانی که اجازه ساخت چنین فیلم هایی را آن هم در محیط یزد و توهین به شخصیت والای یزدی می دهند ، مفقود شده است و سئوال این است چراقبل از ساخت این فیلم ها و یا سریال ها فیلمنامه توسط گروهی کارشناس در استان ( البته اگر وجود دارد ) مطالعه و مورد تایید قرار نمی گیرد و یا اگر قرار می گیرد چرا اجازه داده می شود ذهنیت درست و خوب مردم کشور نسبت به جایگاه و شخصیت و اعتبار یزدی ها که باتلاش گذشتگان مان در کشور تثبیت شده به سمت تخریب و کوچک شدن و کمرنگ گردیدن ، سوق داده شود .؟

مظلومیت مردم یزد ،ازعدم مدیریت قوی فرهنگی و هنری در همه ی عرصه های اجرایی در استان برمی گردد که امروز متاسفانه برخی فیلمسازان با استفاده ازاین نقطه ضعف ، بهترین و بیشترین بهره را برای تضعیف شخصیت دینی و فرهنگی مردم این خطه بکار می گیرند تا یزدی را از صدر انسانیت به قعرانسانیت بکشانند وبه جامعه معرفی نماییند ؟

البته ضعف فیلمنامه ، بازیگری ، ساختار و کارگردانی و....... در این فیلم بخوبی مشهود بود که واردشدن به این مقوله را به متخصصین امور سینمایی وامیگذاریم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا