یزدفردا "نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت خلاء راهبردی در ورزش کشور باعث می شود تا برنامه ریزی و نظارت در این بخش دچار اختلال گردد واهداف و نتایج مورد انتظاربطورمطلوب و مستمر تحقق نیابد.
محمدرضا تابش در بازدید از اداره کل تربیت بدنی استان یزد با بیان این مطلب افزود:لازم است سند جامع ورزش که دربرگیرنده استراتژی ورزش کشوردر ابعاد همگانی و قهرمانی ، همراه با اهداف و لوازم دستیابی به آنهاست هر چه سریعتر تدوین و عملیاتی گردد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عدم تخصیص 1% اعتبارات دستگاههای اجرایی به ورزش اظهارداشت: در بودجه امسال جهت توسعه ورزش و زیرساختهای آن،دستگاههای اجرایی مکلف شدند تا یک درصد از اعتبارات خود را صرف ورزش کنند که متاسفانه تاکنون این مهم اجرایی نشده است.
نماینده مردم اردکان حجم بالای پروژه های نیمه تمام ورزشی که بالغ بر 2200 میلیاردتومان برآورد می شود و لزوم تامین اعتبار آن را یادآورشد و با اشاره به تاخیر در اجرای مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به استان افزود: در آستانه دور سوم سفر هیات دولت باید برای این طرحها و مصوبات چاره اندیشی گردد.وی حجم اعتبارات تخصیص یافته به ورزش استان در دو سفر قبل هیات دولت را مجموعاً 40 میلیارد تومان دانست که می بایست از محل ملی و استانی تامین گردد.
تابش در بخش دیگری از سخنانش بر تکمیل امکانات و زیرساختهای ورزش شهرستان در کنار شناسایی استعدادهای ورزشی آن تاکید نمود و خواستار اتمام و راه اندازی پروژه های مهم ورزش این شهرستان از جمله پیست های سوارکاری و موتورسواری،استخر جدید و توجه کافی به تامین امکانات ورزش روستایی شد.
مدیرکل تربیت بدنی استان یزد نیز در این دیدار با خیرمقدم به نماینده مردم اردکان،ورزش استان یزد را دارای قابلیتهای بالایی دانست که باید با برنامه ریزی و همت مسئولان به رشد و شکوفایی برسد.غلامرضا کمانه از ورزش سوارکاری استان به عنوان رشته ای روبه توسعه نام برد که باید از قابلیت ها و توانمندی های بخش خصوصی بخوبی استفاده و حمایت کرد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات خوبی که در ورزش شهرستان اردکان صورت گرفته اعلام آمادگی کرد تا در جهت رفع تنگناهای موجود تلاش نماید.در ادامه فرماندار و رئیس تربیت بدنی شهرستان اردکان نیز شرحی از برنامه ها و اقدامات انجام گرفته در ورزش این شهرستان را ارائه نمودند و بر لزوم تعامل در راستاي ارتقا فعاليتها و گسترش ورزش در سطح شهرستان اردکان تاکید نمودند.


یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا