یزدفردا "در راستای توسعه شهری طبس همچنین پیش بینی افزایش نیاز هشت درصدی سالیانه تولید آب این شهر، و از طرفی توسعه شهر به لحاظ مسكن مهر امور آبفای طبس در این راستا تمهیدات و برنامه ریزی هایی را انجام داد.
به گزارش روابط عمومی شركت آب و فاضلاب استان یزد از جمله اقدامات آبفای طبس جهت جلوگیری از بحران آب حفر چهار حلقه چاه در مناطق مختلف شهر ،شستشوی كلیه خطوط انتقال و مخازن فشار شكن و انجام آزمایشات میكروبیولوژی آب می باشد.
مدیر امور آبفای طبس ضمن اعلام این خبر از دیگر فعالیتهای انجام شده به حفر و تجهیز دو حلقه چاه در مناطق دیهشك و رضوانشهر به اعماق هر كدام 180 متر و اتصال آن به شبكه آبرسانی با آبدهی 16 لیتر در ثانیه،همچنین حفر دو حلقه چاه در شمال غربی شهر طبس كه در صورت بروز بحران بتوان بصورت پمپاژ مستقیم به شبكه مورد استفاده قرار گیرد، را عنوان كرد.
علیرضا محمدزاده افزود: رفع عیوب احتمالی و بازبینی كلیه تاسیسات تولید بطوریكه در فصل گرما با اطمینان كامل در مدار بهره برداری قرار داشته باشند،سرویس یا تعویض تاسیسات كلرزنی و كندزدایی كلیه خطوط انتقال و مخازن فشار شكن و انجام آزمایشات مستمر میكرو بیولوژی آب را از دیگر اقدامات امور آبفای طبس عنوان كرد.
وی خاطر نشان كرد: درحال حاضرآب مورد نیاز شهر 35 هزار نفری طبس از طریق 24 حلقه چاه عمیق تامین كه چاههای مذكور جمعاً 220 لیتر درثانیه آبدهی دارند .
وی اظهار داشت: باتوجه به گرمی هوا و مصرف زیاد كولرهای آبی و از طرفی سرانه فضای سبز بالا لازمست درفصل گرما روزانه به ازاء هر نفر بیش از 500 لیتر آب تولید شود كه با توجه به فقر منابع آبی منطقه و عدم آبگیری سد دره بید این كار با سختی های زیاد انجام می گیرد .

 

یزدفردا


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا