یزدفردا "مدیر عامل شركت آبفای استان یزد طی بازدیدهای دوره ای خود ضمن بازدید از پروژه های در دست اجراء آبفای ابركوه گفت:الگوی تعیین شده برای هر نفر در ماههای گرم سال(خرداد،تیر،مرداد و شهریور)روزانه 150 لیتر و در ماههای سرد 120 لیتر می باشد كه در استان یزد 50 درصد از مشتركین برابر با الگو ، 20درصد کمتر از الگو و 30درصد هم بالای الگوی تعیین شده آب مصرف می کنند.
به گزارش روابط عمومی شركت آب و فاضلاب استان یزد علی اسلامی با اشاره به تخصیص و جذب 80 میلیارد ریال جهت اجرای پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری اظهار داشت: 12 طرح، مصوب سفر معظم اله بوده كه 11 طرح آن اجراء و به اتمام رسیده و عملیات آبرسانی به شهر مهریز و ساخت مخزن 10 هزار متر مكعبی این شهر، پروژه باقی مانده مصوبات این سفر می باشد كه بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
وی در زمینه اصلاح شبکه خطوط توزیع شبكه آبرسانی گفت:از سال گذشته تاکنون 150 کیلومتر شبکه توزیع با عمر بالای 30 سال و فرسوده ، با اعتباری بالغ بر30 میلیارد ریال بازسازی شده كه با اجرای آن حدود یک درصد از هدر رفت آب جلوگیری شده است.
علی اسلامی افزود: در سطح استان یزد بطور متوسط حدود 21 درصد آب شرب به هدر می رود که برای جلوگیری از هدر رفتن این مایه حیاتی باید حدود یك هزارکیلومتر از شبکه آبرسانی اصلاح شود .
این مقام مسئول یادآور شد:در حال حاضر در استان یزد بالغ بر 850 هزار نفر از جمعیت شهری تحت پوشش آبفای این شركت قرار دارند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا