یزدفردا "مراسم اختتامیه بخش جوان کشاورز و روستایی جشنواره ملی جوان ایرانی صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۶تیرماه ۸۹ با حضور مهندس بذرپاش، معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی جوانان، عباس رجایی رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از مسئولان سازمان ملی جواناندر مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار شد.
علی احمدیان در جشنواره ملی جوان كشاورز روستایی كشور توانست رتبه دوم را از آن خود كند.

 این جوان فعال تفتی تاكنون به عنوان
  • دهیار پژوهشگر برتر استان یزد
  •  كتابدار نمونه روستائی برتر استان یزد
  • جوان منتخب دومین جشنواره حضرت علی اكبر (ع) استان یزد
  •  مقام برتر استان در طرح اوقات فراغت سازمان های غیردواتی جهادكشاورزی
  •  كسب رتبه ممتاز رابطین خبر كمیته تبلیغات و اطلاع رسانی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان
  •  مسئول روابط عمومی برتر فرمانداری های استان
درخشیده است.
 همچنین كسب
  •  رتبه نخست در مسابقات روزنامه دیواری خانه های ترویج روستائی استان برای 3 سال متوالی ،
  •  تالیف 4 جلد كتاب ،
  •  خرید ساختمان كتابخانه و خانه ترویج روستائی با كمك های خیری ، مردمی و دولتی ،
  •  كسب مقام نخست مسابقات كوثر كتابخوانی كتابخانه های روستائی ،
  • چاپ مقاله های مختلف در نشریات محلی و استانی ،
  •  تعامل سازنده با نهادهای شهرستانی و استانی و ...
از دیگر فعالیت‌های ثبت شده در كارنامه فعالیتی وی است.

رئیس سازمان ملی جوانان با بیان اینکه در بخش کشاورزی نباید به حرف زدن اکتفا کرد، اظهار داشت: باید از فعالان جوان در این حوزه حمایت شود ولی نباید تمام انتظارها متوجه دولت باشد.
مهرداد بذرپاش در اختتامییه نخستین جشنواره ملی جوان ایرانی در بخش کشاورز و روستایی جوان در مرکز همایش های بین المللی رایزن گفت: افرادی که دلسوز کشور هستند باید به موضوع جوانان کشاورز نگاه ویژه ای داشته باشند. وی افزود: در سال های آینده باید به نقطه ای برسیم که برای توسعه روستایی، بازگشت به روستاها و سکونت در آن، در میان مردم رقابت ایجاد شود که این نقطه آرمانی ماست. بذرپاش با بیان اینکه برای مطرح ساختن کشاورزی در کشور باید به طور ویژه به این موضوع بپردازیم، اظهار داشت: در این زمینه باید از تمامی رسانه ها برای بیان شان، منزلت و هویت شغلی یک کشاورز در جامعه استفاده کنیم. وی با اشاره به اینکه یک جوان کشاورز به مواردی مانند شغل، مسکن و ازدواج نیاز دارد، عنوان کرد: این جوانان علاوه بر این موارد نیازمند امکانات دیگری نیز هستند که باید توسط مسئولان فراهم شود. رئیس سازمان ملی جوانان، شرط لازم اداره جامعه را جوانانی دانست که احساس کنند در فرآیند کشور و خانواده خود موثرند و گفت: ایران هم اکنون در بین کشورهای دنیا یک ابرقدرت است. وی عنوان کرد: شرط اساسی ابرقدرت بودن این است که هر محفلی که در جهان برگزار می شود در آن نامی از ایران نیز برده می شود; اگر محفلی بین المللی بدون دعوت ایران تشکیل شود به سرانجام نمی رسد و این شرط اساسی ابرقدرت بودن است. بذرپاش با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی نباید به حرف زدن اکتفا کرد، اظهار داشت: باید از فعالان در این حوزه حمایت شود ولی نباید تمام انتظارها متوجه دولت باشد. وی تصریح کرد: هر یک از افراد برگزیده باید هزاران نفر مانند خود را تربیت کنند تا به عنوان الگو معرفی شده و جامعه سریع تر به پیشرفت برسد. رئیس سازمان ملی جوانان با بیان اینکه الگو فقط فوتبالیست و هنرپیشه نیست، افزود: این افراد برگزیده در حوزه کشاورزی نیز الگویی کامل برای جوانان کشور هستند. بذرپاش با اشاره به برگزاری این جشنواره برای نخستین بار اظهار داشت: این جشنواره به لحاظ کمیت و کیفیت با شرایط مناسبی برگزار شد.

علیرضا بزرگی در اختتامیه نخستین جشنواره ملی جوان ایرانی در بخش كشاورز و روستایی كه در مركز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره زیرمجموعه جشنواره ملی جوان ایرانی است كه به همت سازمان ملی جوانان برگزار شد و به ایجاد نشاط و روحیه خودباوری در جوانان منجر می‌شود.
وی در خصوص اهداف جشنواره گفت: شناخت توانایی و شایستگی جوانان در روستاهای دورافتاده كشور به خصوص شناسایی جوانان در این روستاها از اهداف اساسی ماست.
بزرگی با بیان اینكه این جوانان، سرمایه‌های كشور هستند كه امنیت غذایی را تأمین می‌كنند، تصریح كرد: رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به جایگاه كشاورزی در برنامه پنج ساله توسعه دارد.
دبیر بخش كشاورز و روستایی جوان جشنواره ملی جوان ایرانی با بیان اینكه سیاست‌های سازمان ملی جوانان، شناسایی جوانان برتر در نقاط دورافتاده كشور است، افزود: 30 نفر از این جوانان نمونه كه می‌توانند برای سایر جوانان كشور الگو باشند، انتخاب شده و امروز از آنها تقدیر می‌شود.
وی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در دبیرخانه جشنواره عنوان كرد: جشنواره كار خود را از اسفند با تشكیل دبیرخانه ستاد مركزی و كمیته علمی آغاز و محورهایی را در بخش كشاورزی تعیین و شاخص‌های یك جوان برتر را در این بخش مشخص كرد.
بزرگی با اشاره به انتخاب 10 محور مانند تشكل‌های بخش كشاورزی و جوان فعال در بخش زراعت و باغبانی اظهار داشت: شاخص‌هایی به عنوان معیار داوری انتخاب و از تمامی امكانات اجرایی برای اطلاع‌رسانی به نقاط دور افتاده كشور، استفاده شد.
وی تصریح كرد: از تمام امكانات سازمان‌های مختلف مانند وزارت جهاد كشاورزی، سازمان ملی جوانان و شبكه‌هایی مانند سازمان نظام مهندسی و خبرگان بخش كشاورزی برای رساندن پیام جشنواره به دورافتاده‌ترین نقاط كشور بهره بردیم.
دبیر بخش كشاورز و روستایی جوان جشنواره ملی جوان ایرانی افزود: 4 هزار نفر در این جشنواره شركت كرده‌اند كه از این تعداد 2 هزار و 700 نفر مرد و یك‌هزار و 400 نفر زنان روستایی بوده‌اند همچنین 65 درصد از این افراد دارای تحصیلات عالی و میانگین سنی آنها بین 14 تا 20 سال بوده است.
بزرگی گفت: 45 مخترع روستایی در بخش كشاورزی با یكصد اختراع كاربردی در این جشنواره شركت كردند همچنین 22 مؤلف برتر در بخش كشاورزی و 24 محقق روستایی در این جشنواره شركت كردند كه این موارد نشان دهنده توان جوان ایرانی در روستاهاست.
وی عنوان كرد: از میان 10 محور انتخاب شده، در 9 محور سه برگزیده انتخاب شد ولی در محور شیلات، دو نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
دبیر بخش كشاورز و روستایی جوان جشنواره ملی جوان ایرانی بیان كرد: رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان، دبیرخانه جشنواره كشاورز و روستایی جوان را دائمی كردند و در این راستا از جوانان برتر در بخش كشاورزی حمایت خواهیم كرد.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا