یزدفردا "بافق"عسکری سرپرستی یزدفردا:دكتر " رحیمی نسب" در حاشیه بهره برداری از چند طرح عمرانی بهزیستی در بافق در مصاحبه با خبرنگار ما گفت : این سند طی مدت یكسال و نیم با بررسی های علمی كارشناسان و صاحبنظران مسائل اجتماعی كشور و استان تهیه وتنظیم شده است.
وی افزود: این سند پارسال در گروه اجتماعی استان یزد به تصویب رسید وجهت تصویب نهایی وابلاغ به شهرستانها درشورای توسعه وبرنامه ریزی استان در دست بررسی است.
مدیركل بهزیستی استان یزد گفت: در این سند به صورت كلی 20 آسیب عمده ی اجتماعی اعم از طلاق ، اعتیاد، همسر وكودك آزاری ، تكدی گری وخودكشی شناسایی وراهكارهای پیشگیری آن در سه سطح پیش بینی شده است .
"رحیمی نسب" اظهارداشت : در اجرای این طرح 16 دستگاه مرتبط با مسائل اجتماعی وفرهنگی همكاری دارند و هردستگاه به صورت جزیره ای درحوزه مربوط به خود فعالیت خواهندكرد.
وی ادامه داد: مقدمات كار در همه شهرستانهای استان فراهم شده ودستگاههای اجرایی در این ارتباط با هم جلسات هم اندیشی برگزاركرده وقرار است آسیبهایی كه درسند دیده شده با توجه به اولویتهای هرشهرستان بومی سازی واجراشود.
مدیركل بهزیستی استان یزد اظهارامیدواری كرد: با ابلاغ و اجرایی شدن این سند گامهای مهمی درراستای كاهش وكنترل آسیبهای اجتماعی دراستان برداشته شود .
وی پیگیری طرح تخفیف تامین مسكن مددجویان ، انجام كارهای فرهنگی به صورت ویژه وفعالیت پیشگیرانه درراستای كاهش ورودی ها وتوانمندسازی مددجویان درجهت افزایش خروجی ها را از اولویتها وسیاستهای اصولی سازمان بهزیستی استان درسال همت مضاعف وكار مضاعف اعلام كرد .

یزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا