انعکاس مطبوعات دریزدفردا
دولت روزهای یكشنبه و دوشنبه این هفته را تعطیل كرد و علت آن از سوی برخی مشكل تامین برق عنوان شده است.
از آن جا كه آحاد ملت می‌توانند عملكرد دولتمردان را مورد پرسش قراردهند بنابراین از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پرسش هایی به شرح زیر مطرح می‌گردد بدان امید كه پاسخ لازم دریافت و جهت اطلاع خوانندگان در این ستون درج گردد.
-آیا دولت می‌تواند قانوناً دو روز از روزهای رسمی را تعطیل اعلام نماید بدون اینكه برای جبران انجام كار اداری در ایام تعطیل چاره‌ای اندیشیده باشد؟
-در چند سال اخیر كه بحث از كاهش تعطیلات است و می‌خواهند بهره وری را افزایش دهند علاوه بر كاهش ندادن روزهای تعطیل چرا مجدداً روزهای رسمی را به آن اضافه می‌نمایند؟
-آیا اعلام عدم برگزاری جلسه علنی مجلس كه قبلاً ساعت و روز تشكیل آن مشخص گردیده مورد تائید اكثریت نمایندگان می‌باشد و قانوناً می‌توان بر این امر صحه گذاشت؟
-مسوول خسارت‌های وارده به مساله عدم ارتباط كاری و تجاری بازاریان و اصناف در روزهای مذكور با بازارهای داخلی و با كشورهای خارج و طرف‌های معامله با بازرگانان و وارد و صادركنندگان ایرانی كیست؟
-در سال گذشته مجلس مخالفت خود را با كاهش ساعت كار كارمندان در ماه مبارك رمضان اعلام نمود آیا مجدداً دولت به فكر تقلیل ساعت كار است و به قول یكی از نمایندگان آیا بیم آن نمی‌رود كه «باز همان آش باشد و همان كاسه»؟
-آن طور كه گفته شده است دمای هوا در چند روز مورد بحث چندان تفاوتی با مدت مشابه سال‌های قبل نداشته ضمناً آیا گرمای بیش از 20 استان در طول تابستان در یك حد و اندازه است؟ آیا شهرهای خوزستان تاكنون در گرمای50 درجه تعطیل شده است؟
بنابراین چگونه این مساله قابل توجیه است كه در روز شنبه عید بزرگ مبعث یك مرتبه 2 روز بعد از آن را تعطیل اعلام كنند؟
ضمناً عده‌ای می‌پرسند دركدام یك از جلسات هیات دولت چنین تصمیمی اتخاذ شده است؟
-آیا راه‌های دیگری وجود ندارد تا با مردم موضوع مصرف انرژی در میان گذاشته شود و زمینه هایی فراهم گردد تا در مصرف برق و گاز و آب صرفه جویی نمایند؟
-دولتی كه خود را مدیر و مدبر می‌داند مناسب است بررسی نماید كه آیا اعلام تعطیلی اثر بخش بوده است و بعد نتیجه را به اطلاع عموم برساند؟
-پاسخگوی این امر تبعیض آمیز كیست كه برای كارمندان دولت این امكان فراهم شود تا بتوانند به مدت 2 روز در محل كار خود حاضر نشده و از تعطیلی استفاده كنند اما كارگران و افرادی كه در كارخانه‌ها به كار اشتغال دارند نتوانند از این موقعیت بهره ببرند. آن هم این مسئله در روز با عظمتی همانند بعثت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ع) اعلام گردد كه یكی از اهداف اصلی آن بزرگوار برقراری عدالت و رفع تبعیض در جوامع انسانی بوده است؟
-گفته شده است در این دو روز یكهزار میلیارد ریال در اثر كار نكردن كاركنان دولت خسارت به بودجه مملكت وارد شده است در نهایت مسئولیت این امور به عهده چه فرد یا افرادی می‌باشد؟
-آیا وقت آن نرسیده كه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی راجع به موضوع كاهش تعرفه بهای انرژی مصرفی مردم مومن و سخت كوش منطقه گرمسیری یزد كه قبلاً نیز در این ستون چندین بار بدان اشاره شده است اقدامات موثری مبذول نمایند و از دولت درخواست گردد تعرفه مناطق گرمسیری در تمام شهرهای استان یزد اعمال گردد.



یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا