حجت الاسلام مدرسی  امام جمعه محمد آباددر همایش روابط عمومی ها ی یزد:

ائمه جمعه  مسئول روابط عمومی حكومت اسلامی هستند


یزد"میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :استاد حوزه علمیه یزد در دومین همایش آموزشی مدیران و کارکنان روابط عمومی های استان در سالن کنفرانس شرکت آب منطقه ای گفت : روابط عمومی یک شغل نیست بلکه شوق است و روابط عمومی ها باید مردم گرا و موتور محرکه یک سازمان باشد و سازمان و نهاد را به حرکت درآورد.

حجت‌الاسلام سید محمد كاظم مدرسی افزود : با استفاده از متون اسلامی و دقت به جایگاه پیامبران الهی در تاریخ بشر می‌توان گفت كه روابط عمومی یك نهاد قرآنی است كه قرآن در آیه 200 سوره آل‌عمران برای تشكیل آن دستور مستقیم داده است.
وی با اشاره به اهمیت كار و قبول مسئولیت در روابط عمومی‌ها افزود: افرادی باید مسئولیت روابط عمومی را بپذیرند كه اعتقاد و ایمان راسخ به این سازمان، نهاد یا اداره داشته باشند زیرا اگر اعتقاد به كار نباشد، تاثیرگذاری نیز وجود نخواهد داشت و عشق در كار مشاهده نمی‌شود.

امام جمعه محمد آباد یزد با اشاره به آیاتی از قرآن كریم، عنوان كرد: باید با برقراری رابطه صبر و بردباری را در خود شكوفا كنید و تا زمانی كه صبر و شرح صدر در شما وجود نداشته باشد، نمی‌توانید رابطه برقرار كنید.
مدرسی ائمه جمعه را نیز مسئول روابط عمومی حكومت اسلامی دانست و بیان داشت: ائمه جمعه نیز روزانه ده‌ها مراجعه حضوری و صدها مورد تلفنی را پاسخگو هستند و آنها نیز باید در این زمینه صبر و شرح صدر داشته باشند.
وی خاطرنشان كرد: انبیاء الهی نیز به نوعی مسئولان روابط عمومی میان خداوند متعال و خلق خدا هستند و مسئولیت ابلاغ دستورات خدا به مردم و رفع مشكلات و رسیدگی به امور مردم را بر عهده داشتند.
امام جمعه محمدآباد یزد، با بیان اینكه وظایف روابط عمومی‌ها، دوسویه است، اعلام سیاست‌ها، انعكاس اقدامات و برنامه‌ها و برگزاری نمایشگاه را از جمله وظایف روابط عمومی دانست و اظهار داشت: یكی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی، توجه به افكار عمومی، افكارسنجی و انتقال افكار عمومی به سازمان است.
وی بر لزوم داشتن طرح برای دریافت دیدگاه‌ها و نكته نظرات مردمی تاكید كرد.
مشاور استاندار و رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری یزد نیز در این همایش گفت : تمام راه‌های رسیدن به سعادت و كمال در قرآن كریم معرفی شده و از آنجا كه اسلام آخرین و جامع‌ترین دین الهی است، برای تمامی جنبه‌های زندگی انسان، دستورات خاصی را دارد و برای ارتباط بین انسان‌ها نیز فرامین و دستورات جامع و كاملی صادر شده است.
سیدعبدالمجید قائم‌محمدی با تاكید بر اینكه باید رضایت خداوند متعال را در همه امور، مدنظر قرار داد، افزود: با اصلاح ارتباط با خداوند متعال، ارتباط با مردم اصلاح می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد ادامه داد : تمام این دستورات در سیره نبی مكرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) به طور واضح مشهود است كه از اطعام یتیم، مسكین و اسیر توسط حضرت علی (ع)، فاطمه زهرا(س) و فرزندان گرامی ایشان می‌توان به عنوان مصداق یاد كرد
راسخی نژاد معاون شركت آب منطقه‌ای یزد نیز در این همایش ضمن تشكر از برگزاركنندگان این همایش، تداوم این همایش‌ها و ارتباطات در میان دستگاه‌ها را موجب كارآمدی هرچه بیشتر آنها دانست.
در این همایش همچنین انتخابات اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد برگزار شد و مهدیه سادات حدادیان مسئول روابط عمومی محیط زیست استان ، سید محمدرضا آقایی مسئول ذوابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان - ، عبدالمجید معنوی مسئول روابط عمومی مخابرات استان ، حسین شرعیاتی مسئول روابط عمومی آبفا استان و سیدعلیرضا كربلایی اكرمی مسئول روابط عمومی آب منطقه ای استان یزد به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.


عکس:مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا