مدیر كل امور مالیاتی استان یزد در جمع اصحاب رسانه:توافقات مالیاتی ایستگاه اول مراجعه مودیان است


یزدفردا "میرجلیلی از یزد:مدیر كل امور مالیاتی استان یزد در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته مالیات گفت : توافقات مالیاتی ایستگاه اول مراجعه مودیان است كه در سال گذشته 70 درصد مودیان بر اساس توافق و 30 درصد با عدم توافق مالیات خود را پرداخت كرده‌اند كه میزان توافق مودیان برای پرداخت مالیات در سال جاری به 91 درصد افزایش یافته است و تنها 9 درصد با اعتراض به میزان مالیات خود به هیات‌های حل اختلاف مراجعه كرده‌اند.
سید ناصر ابراهیمی مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل معاف از مالیات را تا پایان تیرماه جاری اعلام كرد و افزود : رانندگان تاكسی نیز از جمله مشاغلی هستند كه از پرداخت مالیات معافند اما اگر تا پایان تیرماه جاری اقدام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی نكنند، باید 935 هزار تومان به عنوان جریمه و مالیات پرداخت كنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یزد در وصول مالیات در كشور دارای رتبه 19 است و 7 دهم درصد وصول مالیات‌های كشور متعلق به استان یزد است و بودجه مصوب اداره كل مالیات مالیات استان یزد 510 میلیارد و 849 میلیون ریال بوده است كه از این میزان 503 میلیارد و 860 میلیون و 803 هزار ریال آن وصول شده است که بر اساس این آمار و ارقام، بودجه مصوب اداره مالیات استان یزد 99 درصد محقق شده است.

مدیر كل امور مالیاتی استان یزد تصریح كرد: بر اساس آخرین آمار 8 هزار واحد شناسایی نشده در استان یزد در سال جاری توسط پیمانكاران ما شناسایی شده‌اند.
ابراهیمی از جمله برنامه‌های اداره دارایی در سال “همت مضاعف و كار مضاعف” را اطلاع‌رسانی از وضعیت موجود اداره، تلاش در جهت افزایش اعتماد و اطمینان مودیان، افزایش رضایتمندی آنها و تسهیل و تسریع در امور خدمات و افزایش مالیات با افزایش پایه‌های درآمدی و كشف منابع مالیاتی جدید اعلام كرد.
وی اخلاق محوری و مودی مداری را از برنامه‌های اصلی این سازمان در سال جاری عنوان كرد و افزود: ما از مودیان منابع مختلف مالیات می‌گیریم، این مالیات در خزانه استان برای اجرای پروژه‌های عمرانی و هزینه‌های جاری با مدیریت استاندار یزد هزینه می‌شود اما چون مودی مكان هزینه شدن این مالیات را نمی‌بیند، برای او جای سوال است همچنین از دیگر برنامه‌های ما استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از تولید و اشتغال و تقویت گروه مشاورین مالیاتی برای آگا هسازی و اطلاع رسانی به مودیان است.
ابراهیمی با تاكید بر اینكه سلامت نظام مالیاتی مورد توجه است كه خوشبختانه وضعیت استان در این زمینه مطلوب است، بیان داشت: كارگاه‌های آموزشی برای تشكل‌های صنفی و صنعتی برگزار شده است تا قوانین مالیاتی به آنان اطلاع‌رسانی شود تا مردم از تكالیف و حقوق مالیاتی مطلع باشند و با محدودیت قانونی مواجه نشوند.
مدیركل امور مالیاتی استان یزد مكانیزه شدن سیستم مشاغل، دبیرخانه‌های مالیاتی، مالیات بر اشخاص حقوقی، مالیات املاك، سیستم ثبت اظهارنامه، واحد اجرائیات، پرداخت نقدی، سیستم مالیات بر ارث و سایر فرآیند‌ها برای مطلوب كردن خدمات در زمان كمتر را از اقدامات اداره مالیات در سال جاری عنوان كرد.


عکس:مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا:

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا