. مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار کرد : اولین همایش توصیفی با حضور دکتر حسنی مبدع طرح ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با روش كیفی



یزدفردا "خبرنگار: محمد كاظم وكیل:اولین همایش ارزشیابی توصیفی به همت مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی یزد و با دعوت از دکتر حسنی استاد دانشگاه و مبدع طرح ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان به روش کیفی(توصیفی) برگزار شد.

کاظم اسلامی معاون دانشگاه و رئیس مدارس سما دانشگاه ازاد اسلامی یزد در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه گفت : این همایش در دو نوبت کاری صبح ویژه آموزگاران ابتدایی شهرستان و عصر ویژه اولیاء منتخی آموزش و پرورش مدارس شهرستان یزد در دبستان پسرانه سما برگزار شد. وی ادامه داد : در گذشته ارزشیابی دانش اموزان با مقیاس کمی 0 تا 20 انجام می شد اما در حال حاضر این مقیاس به مقیاس کیفی توصیفی تبدیل شد که معلمان برای بهبود یادگیری دانش آموز و بهینه سازی روش تدریس از آن استفاده می کنند. نامبرده افزود : بر اساس این طرح که پیوسته است، بازخورد به صورت مستمر صورت می گیرد و مقیاس رتبه ای خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیازمند تلاش و آموزش بیشتر ، به جای اعداد صفر تا 20 قرار می گیرد. کاظم اسلامی خاطر نشان کرد : در این طرح معلم علاوه بر آزمونهای کتبی و شفاهی از انواع روش ها و ابزارها از جمله آزمونهای عملکردی و پروژه، پوشه کار و ... استفاده می کند تا در رابطه با یک دانش آموز نظر بدهد، همچنین اصول حاکم در این ارزشیابی تعداد زیادی است که از جمله آن را می توان به جدایی ناپذیری ارزشیابی از فرایند یاددهی-یادگیری، توجه به رشد هر جانبه دانش آموزان، توجه به دانش ها، نگرش ها، تأکید بر نوآوری و خلاقیت و ... اشاره کرد. وی برگزاری این همایش را بسیار مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد : در این همایش 400 نفر از آموزگاران و 600 نفر از اولیاء مدارس استان شرکت داشتند و اعلام رضایت از این مراسم نیز بسیار بالا بود.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا