سیفی فرماندار جدید يزد در بازدید از غرفه نهاد كتابخانه های عمومی كشور: یزد پیشرو در ارائه خدمات كتابخانه ای


یزدفردا:فرماندار یزد گفت : استان یزد ، استانی فرهنگی و معروف به دارالعباده است كه مقام معظم رهبری در سفر خود به استان ، یزد را دارالعلم نامیدند.

عزیز ا ... سیفی فرماندار یزد در بازدید از غرفه نهاد كتابخانه های عمومی كشور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران افزود: استان یزد بزرگان بسیاری را تقدیم به كشور كرده است كه در 16 سال پیاپی كسب رتبه اول دانشگاه ها نشان دهنده این است كه استان توجه زیادی به مقوله كتاب و كتابخوانی دارد .

وی همچنین افزود:‌در استان تكایا و حسینیه های فراوانی وجود دارد و در كنار این مركز كتابخانه های مختلفی دایر است ،‌ نمونه بارز آن در كنار مسجد تاریخی جامع یزد "كتابخانه مرحوم وزیری " قرار دارد كه روزانه پذیرای بسیاری از مشتاقان است .

سیفی خاطر نشان كرد : شورای كتابخانه های عمومی استان یزد برنامه های مفیدی هم از جهت ساخت و ساز و هم از جهت مشاركت خیرین ارائه داده است كه در توسعه پیشرفت كتابخوانی در استان نقش موثری داشته است .

وی گفت : یكی از كارهایی كه در سال 89 صورت می گیرد ،‌نمایشگاه های هفتگی در شهرستان است ، همچنین برنامه هایی كه قبل و بعد از نماز جمعه تدارك دیده می شود و در حاشیه مراسم عزا داری و تولد ائمه معصومین نمایشگاه كتاب دائر می شود و راه اندازی كتابخانه های سیار از جمله این برنامه هاست .

یزدفردا



 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا