در کارگروه تخصصی امور زیربنایی استان تصویب شد؛سند توسعه بخش حمل و نقل استان یزد


یزدفردا "سند توسعه بخش حمل و نقل استان در کارگروه تخصصی امور زیربنایی شورای برنامه ریزی و توسعه تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به ریاست معاون امور عمرانی استاندار و با حضور مدیران دستگاه های عضو کارگروه در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد سند توسعه بخش حمل و نقل استان مطرح و پس از بررسی به تصویب رسید.
در صورت تصویب این طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و اجرایی شدن آن، شبکه حمل و نقل استان در سطح بالایی از کیفیت همراه با سرویس دهی و پوشش مناسب و برخورداری از استانداردهای لازم به منظور انتقال ایمن، سریع و کم هزینه مسافر و کالا تبدیل می شود.
سید محمد میرسعیدی در این نشست با اشاره به جایگاه حمل و نقل در پیشرفت و توسعه گفت: استان یزد با توجه به وضع موجود در زمینه حمل نقل جاده ای و ریلی از جایگاه شاخصی در کشور برخوردار است.
وی ادامه داد: حمل نقل جاده ای استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و راه هایی شریانی شمال ، جنوب ، شرق و غرب همچنین حمل و نقل ریلی با توجه به وجود دو اداره کل راه آهن، وجود تعمیرگاه مرکزی راه آهن و پنج راه ریلی در بافق ، لزوم برنامه ریزی دقیق را در این راستا می طلبید.
معاون امور عمرانی استاندار ادامه داد: در این زمینه کارشناسان ادارات و سازمان های مرتبط با بیش از 2هزار نفر ساعت كار، طرح مناسبی را به منظور ارتقاء و بهبود سطح کمی و کیفی راه های استان برنامه ریزی و ارائه کردند.
گفتنی است با تصویب این طرح، در افق پنج ساله می توان امیدوار بود که با استفاده از پتانسیل های منطقه ای و وجود زیرساخت های ارتباط جاده ای، ریلی و هوایی با کارکردهای ملی و فراملی، استان یزد به قطب ترانزیتی کشور تبدیل شده و توسعه اقتصادی استان از سرعت خاصی برخوردار گردد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا