دیدار مدیران صنعت برق استان یزد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد

یزدفردا "به مناسبت فرا رسیدن دهم اردیبهشت ،روز صنعت برق ایران و گرامیداشت این روز ،جمعی از مدیران و معاونین صنعت برق استان با حجت الاسلام صدوقی ، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار كردند.
در این دیدار حجت الاسلام صدوقی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ضمن تبریک روز صنعت برق با پر اهمیت شمردن برق در زندگی امروزی ،رشد و پیشرفت استان به ویژه در بخش صنایع را منوط به استمراربرق ذكر كرد و بر مدیریت و برنامه ریزی دقیق و داشتن تعهد و تخصص لازم در جهت خدمت رسانی مطلوب به مردم تاكید نمود .
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد درادامه روند رشد مصرف برق در كشور را در مقایسه با سایر كشورها روندی صعودی دانست و بر استفاده بهینه از انرژی برق تاكید كرد و محقق شدن این امر را مستلزم انجام كارهای فرهنگی در زمینه صرفه جویی در مصرف برق و استفاده از تمام امكانات جامعه از جمله رسانه ها ، ائمه جماعت ، مردم و استفاده از انرژیهای نو مانند انرژی خورشیدی با توجه به رشد سالانه مصرف برق ، عنوان نمود .
حجت الاسلام صدوقی با اشاره به اینكه در بیشتر عرصه های زیربنایی توسعه، از میانگین كشوری بالاتر هستیم، رشد و توسعه صنعت برق را در استان مایه افتخار دانست و از مجموعه تلاش های بسیار خوب و مؤثر این صنعت در استان قدردانی كرد .
در این دیدار مدیر عامل شركت توزیع نیروی برق استان یزد ضمن گرامیداشت روز صنعت برق به ارائه گزارشی از عملكرد این شركت پرداخت و گفت: شركت توزیع برق در سه زمینه توسعه ، اصلاح و بهینه سازی و روشنایی به مردم خدمت رسانی می كند و در سال گذشته 307 كیلومتر شبكه فشار متوسط با هزینه ای بالغ بر 250 میلیارد ریال احداث شده و همچنین بالغ بر 5 میلیارد ریال در زمینه احداث شبكه و برقرسانی به روستاها هزینه شده است و در حال حاضر تمام روستاهای بالای بیست خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند .
مهندس صحتی با اشاره به نیاز سرمایه گذاری كلان جهت تولید برق و اهمیت امر صرفه جویی در این صنعت گفت: این شركت در دو بخش مدیریت مصرف برق و كاهش تلفات انرژی برق توانست با برنامه ریزی و بكارگیری مجموعه اقدامات خاص در بخش فرهنگی و فنی در سطح شبكه های برق استان از جمله توزیع 2 میلیون لامپ كم مصرف در سطح استان ، اجرای طرح هماهنگی با ادارات و صنایع ، پیك بار را در سطح استان كاهش دهد.
وی میانگین تلفات برق در كل كشور را 17 درصد دانست و میانگین تلفات در استان یزد را 9 درصد برشمرد كه این حاكی از فعالیتهای موثر صنعت برق استان در این زمینه می باشد .
مهندس صحتی كسب رتبه سوم و دوم در جشنواره شهید رجایی در سالهای 87و 88 را از دیگر شاخصهای اصلی خدمت رسانی به مردم و افزایش سطح رضایت مردم از خدمات صنعت برق استان برشمرد .
در ادامه این دیدار ، مهندس صباغ زادگان ،مدیر عامل شركت برق منطقه ای یزد با تشریح وضعیت صنعت برق در گذشته و حال ،قدرت تولید برق یزد را بیش از 730 مگاوت عنوان نمود و با توجه به صنعتی بودن استان ، رشد مصرف برق را در استان رو به افزایش دانست .
در این دیدار همچنین مهندس عزیزی ، مدیرعامل شركت مدیریت تولید برق یزد ،گزارشی از ظرفیت تولید برق در سالهای گذشته ارائه نمود و گفت 90 درصد برق موردنیاز استان توسط نیروگاه یزد تولید می شود . وی افزود : براساس سیاست وزارت نیرو می بایست راندمان نیروگاهها به 45 درصد برسد و با توجه به اینكه در حال حاضر راندمان متوسط نیروگاههای یزد 38 درصد و میانگین كل كشور 37 درصد می باشد ، در مقایسه با سایر استانها در جایگاه خوبی قرار داریم .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا