احتمال حضور "ولی فرنام" به عنوان چهارمین یزدی در راس یك فدراسیون ورزشی شدت یافت

یزدفردا "سعید صادقی مقدم خبرنگاریزدفردا :ولی فرنام كه از چندی پیش نام وی به عنوان سرپرست احتمالی فدراسیون هندبال بر سر زبان ها افتاده، در نامه ای به رییس سازمان تربیت بدنی ضمن تبریک به مسوولان فدراسیون تنیس از شرکت در انتخابات این فدراسیون استعفاء‌ کرد.
وی یکی از نخستین نامزدهای کسب کرسی ریاست فدراسیون تنیس بود که پس از مهلت اعلام شده برای ثبت نام در انتخابات این فدراسیون، ثبت نام کرد و صلاحیت وی نیز از سوی سازمان تربیت بدنی تایید شد.
فرنام در خصوص کناره گیریش از نامزدی فدراسیون تنیس به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به صعود تنیس ایران به گروه دوم آسیا باید از این رشته ورزشی حمایت کرد.
وی افزود:‌ برای تداوم پیروزی های این رشته ورزشی و حفظ انسجام بوجود آمده در فدراسیون تنیس از حضور در انتخابات این رشته ورزشی انصراف داده ام.
وی در خصوص احتمال حضورش در فدراسیون هندبال گفت: برنامه های خود برای بهبود وضعیت هندبال ایران را به معاون امور ورزش سازمان تربیت بدنی تقدیم کرده ام.
فرنام افزود: در صورت تمایل مسوولان سازمان تربیت بدنی،‌ آمادگی خدمت کردن در فدراسیون هندبال هستم.
وی در واکنش به این پرسش که گفته می شود، مسوولان سازمان تربیت بدنی به دنبال فردی هندبالی در این فدراسیون هستند،‌ اظهار داشت: دبیری هیات هندبال استان یزد به مدت سه سال،‌ سرمربیگری تیم هندبال منتخب استان یزد، سرمربیگری هندبال باشگاه استقامت یزد و معاونت اقتصادی باشگاه شهید قندی یزد از جمله فعالیت هایم در بخش هندبال بوده است.
وی با بیان این که دارای تحصیلات آکادمیت و تخصصی در زمینه اقتصاد ورزشی است، اظهار داشت:‌ هندبال ایران توانایی خودکفایی در بخش منابع مالی را دارد.
سید جلال یحیی زاده رئیس فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار فردا درباره گزینه های احتمالی سرپرستی فدراسیون هندبال گفته بود: اکنون آقای فرنام یکی از گزینه های جدی این سمت است که اگر به عنوان رئیس فدراسیون هندبال انتخاب شوند حتماً از سوی ما حمایت خواهند شد.
نماینده مردم تفت و میبد در خانه ملت تصریح كرده بود: فدراسیون هندبال ایران نیاز به روح تازه ای دارد.
یحی زاده با اشاره به اینكه مسائلی را از مجموعه های قبلی می شنویم که خبر از حوادثی تلخ در این فدراسیون در گذشته می دهد اضافه كرده بود: امیدواریم که پس از انتخاب سرپرست فدراسیون٬ انتخاباتی سالم صورت گرفته و شخصی که لایق در این فدراسیون ریاست کند.
از سوی دیگر کیوان صادقی مربی سابق تیم ملی و شهید قندی یزد در خصوص گزینه‌های مطرح شده برای ریاست فدراسیون هندبال خاطرنشان کرده بود: به نظر من آقای فرنام آدمی بسیار دلسوز و مدیری لایق برای هندبال هستند. من زمانی که در یزد با ایشان کار می‌کردم فعالیت‌های پی‌درپی ایشان را مشاهده می‌کردم. یادم هست زمانی که برای تیم شهید قندی اسپانسر پیدا نشد آقای فرنام با خرج خودشان تیم را زیرنظر تربیت یزد بردند تا این تیم منحل نشود. ضمن اینکه خود آقای فرنام از هندبالیست‌های قدیمی هستند.
در صورت حضور ولی فرنام (مجنون) در رأس فدراسیون هندبال، وی پس از احمد محتشمی٬ محمدرضا تابش و محمد زارع پور اشكذری كه به ترتیب ریاست و سرپرستی فدراسیون های ژیمناستیك، سواركاری و پینگ پنگ را بر عهده دارند به عنوان چهارمین یزدی خواهد بود كه در رأس یك فدراسیون ورزشی قرار می گیرد.



توضیح یزدفردا :

پس از تاييد صلاحيت تعدادي از کانديداهاي رياست فدراسيون تنيس ،مصاحبه اي با ولي فرناممنتشر شد  که جزو اولين افرادي بود که به دور از حاشيه توسط سازمان تربيت بدني تاييد صلاحيت شد. فرنام بيشتر به برنامه هاي خود براي تنيس اشاره مي کند و کمتر وارد بحث هاي حاشيه اي و تخريبي مي شود. متن مصاحبه روز 27/10/88 ولي فرنام با سايت دامون طاهري بدين شرح است:




1-جناب آقاي فرنام خودتان را معرفي نماييد.





ولي فرنام ، اهل يزد و ساکن تهران، داراي مدرک فوق ليسانس بازاريابي از دانشکده صدا و سيما و پايان نامه منتخب جشنواره پايان نامه هاي برتر، 46 سال دارم، و داراي سوابق مديريتي در بخشهاي مختلف دولتي و خصوصي هستم که بخشي از آنها نيز مرتبط با ورزش بوده است و در حال حاضر رئيس هيئت مديره و مدير عامل شرکت ACC ، نخستين شرکت پست خصوصي ايران مي باشم.




2-. برنامه تخصصي شما براي رشد تنيس ايران چيست؟




تشکيل کميته استعداديابي بازيکنان نوجوان تنيس (از نظر فني و استيل، قدرت بدني وضريب هوشي( (IQ ) و اختصاص هزينه ويژه به اين بخش و تقويت آکادمي هاي تنيس داخلي و در صورت لزوم اعزام بازيکنان بسيار مستعد به آکادمي هاي تنيس خارجي. از طرفي ارتقاي دانش مربيان و داوران با بهره گيري از مدرسين مطرح و حرفه اي، استفاده از مربيان بازيکن ساز و دلسوز در فدراسيون تنيس، ايجاد انگيزه و تامين معيشتي پرسنل فدراسيون و همچنين تقويت حضور در مجامع بين المللي بخشي از برنامه هاي من خواهد بود.




3-برنامه ويژه شما براي بودجه فدراسيون تنيس و هيئت هاي تنيس استانها چيست؟




مسلم است که بودجه فدراسيون کافي نيست. در بحث بودجه 2 راه حل داريم: 1- پيگيري براي جذب بودجه دولتي از سازمان تربيت بدني. 2- جذب اسپانسر، که در بحث اسپانسر با توجه به تخصص آکادميک اينجانب در جذب اسپانسر برنامه ويژه اي خواهم داشت و هم اکنون موافقت اوليه يک اسپانسر قدرتمند براي فدراسيون تنيس را گرفته ام. در مورد هيئت هاي تنيس استانها هم فکر ميکنم با 1 ميليون و 2 ميليون تومان بودجه مشکلي حل نمي شود. مي بايست از طريق اسپانسر، اقدامات اساسي و موثر صورت پذيرد که اميدوارم در اين خصوص سربلند باشم.




4-برنامه شما براي تامين نيروهاي انساني فدراسيون چيست؟




خوشبختانه در سوابق مديريتي بنده وابستگي به جناح يا گروه خاصي وجود نداشته و هميشه اعتقاد به استفاده از تمام ظرفيت ها و نيروهاي نخبه و صادق داشته و دارم. در فدراسيون هم در صورتي که به عنوان امانت دار جامعه تنيس انتخاب شوم ملاک و روش من بر همين منوال خواهد بود و از تمامي ظرفيت هاي تجربي و علمي تنيس در سراسر کشور و ايرانيان خارج از کشور، استفاده خواهم نمود.




5-برنامه شما براي موفقيت تنيس در ميادين بين المللي چيست؟




ضمن قدرداني از تمام کساني که از ابتداي ورود تنيس به ايران تاکنون براي ايجاد، تعميم و توسعه اين رشته زيبا که داراي جايگاه و طيف ويژه اي از دست اندرکارن، بازيکنان، مربيان، داوران و تماشاچيان مي باشد، متحمل زحمت و رياضت شده اند، اعتقاد دارم براي ايجاد تحول، نياز به همدلي و اقدامات شجاعانه در سايه برنامه ريزي و بکارگيري مجريان قوي داريم و بايد از اقدامات سطحي و ناکارآمد دست برداريم. من باب مثال، مسابقات فيوچرز که پول محدود ما را به جيب بازيکنان خارجي بدون کوچکترين اثرگذاري و در استاديوم هاي خالي از تماشاچي سرازير مي سازد بايد مورد تجديدنظر و تجديد ساختار قرارگيرد و از شيوه هايي که بيشترين ثمره را در ارتقاي سطح علمي و فني و فيزيکي نصيب تنيس کشور مي کند، بهره ببريم. ما در حال حاضر مسافر پر اضطراب دسته سوم هستيم و صرفاً تمامي مساعي خود را بکارگرفته ايم تا ما را در اولين ايستگاه از اين قطار پياده نکنند. در حاليکه شايستگي جوانان مستعد کشور ما، خيلي بيشتر از آن هست که در اختيار دارند. تلاش خواهم داشت تا در صورت انتخاب، با مشورت پيشکسوتان و همچنين نخبگان جوان و پرانگيزه، به آنچه که لايق آن هستيم برسيم.




6- وسخن پاياني؟




يکي بايد با اعتقاد و عمل به اقدامات زيربنايي و فرار از اقدامات سطحي و زودگذر، قرباني شود، تا تنيس ايران پيشرفت کند. من با علم به اين موضوع، دراين راه قدم گذاشته ام و آمادگي دارم با تمام وجود، امکانات و آبروي ناچيزي که دارم، با تعامل به نسل هاي قديم و حال حاضر اين رشته ورزشي و مساعدت و هم فکري اصحاب رسانه، در جهت پيشرفت تنيس فعاليت کنم و نتيجه و موفقيت ها را، آيندگان به صورت مستمر ببينند و براي تنيس و نام مقدس ايران اسلامي هورا بکشند و نه براي من. از سوي ديگر، انتظار دارم مجمع در کمال احترام و اخلاق و در جوي مملو از حسن نيت، موفق به اتخاذ تصميم و انتخابي اصلح شود و به نوبه خود از هم اکنون به تصميم و راي اعضاي محترم مجمع احترام گذاشته و براي فرد منتخب آرزوي موفقيت و براي تنيس ايران، آرزوي سربلندي و شکوه پايدار دارم .



یزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا