بشارت نو:شهردار يزد در جلسه علني شوراي شهر:امسال با گزارش‌هاي نوبر از فرمانداري‌ يزد مواجه شده‌ايم!

انعکاس مطبوعات در یزدفردا

هفته نامه بشارت نو- شماره ۲۲۱ - ششم اردیبهشت ماه ۱۳۸۹


گروه شهر؛ سيدمهدي نبوي‌نژاد؛ شهردار يزد نسبت به اشكالات مطرح شده از سوي فرمانداري يزد در زمينه بودجه سال 89 شهرداري اعتراض كرد و گفت: واقعا امسال با يك سري گزارش نوبر از سوي فرمانداري يزد مواجه شده‌ايم.

علي‌اكبر ميروكيلي كه در سيصد و سي و پنچمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر يزد سخن مي‌گفت با اشاره به برخي ايرادهاي مطرح شده از سوي فرمانداري يزد در مورد بودجه سال 89 شهرداري بيان كرد: فرمانداري مطرح كرده چرا در بودجه 89 بعضي از رديف‌هاي بودجه مشخص نيست كه در كجا هزينه مي‌شود؟

وي افزود: آيا نبايد ابتدا رقم بودجه را داشته باشيم و بعد بگوييم شوراي شهر به شهرداري اجازه بدهيد كه قسمتي از بودجه را هزينه كنيم؟ اما فرمانداري مي‌گويد بايد از قبل معلوم باشد بودجه كجا هزينه مي‌شود. «واقعا امسال با يك سري گزارش‌هاي نوبر از سوي فرمانداري يزد مواجه شده‌ايم»!

علي اكبر ميروكيلي همچنين به يكي از بندهاي تصويب شده از سوي شوراي شهر كه بر اساس آن اولويت سه ماهه‌ي سوم سال 89 با پروژه‌هاي دو فصل قبل است اعتراض كرد و آن را داراي اشكالاتي دانست.

وي در اين زمينه گفت: اگر پروژه‌اي از دو فصل قبل به اتمام نرسيد آيا نبايد پروژه‌هاي جديد را شروع كنيم؟

شهردار يزد ادامه داد: راجع به تصويب اين بند اكثر اعضاي شوراي شهر مخالف بودند ولي عملا اين بند قانوني شده و به تصويب رسيد.

ميروكيلي در رابطه با اشكالات گرفته شده از سوي فرمانداري يزد تصريح كرد: بودجه‌ي بسياري از شهرهاي اطراف، همچنين بودجه كلان شهر كرج و بودجه‌ي سنوات سال‌هاي 85 و 86 و 87 اين شهرها را گرفته و مطالعه كرده‌ام.

شهردار يزد ادامه داد: در سه سال متوالي گذشته كار خريد نرم‌افزار به عنوان بودجه‌ي عمراني عنوان مي‌شده است ولي امسال فرمانداري يزد اعتراض داشته و اشكال گرفته كه بودجه‌ي خريد نرم‌افزار بايد به صورت جاري باشد.

ميروكيلي اشكال ديگر فرمانداري يزد نسبت به بودجه‌ي شهرداري را متوازن نبودن درآمد پاركينگ‌هاي شهرداري با هزينه‌هايش اعلام كرد و گفت: شهرداري به صورت مكتوب اشكال گرفته شده را پاسخ داده است.

وي ادامه داد: شهرداري جمعا مبلغ 2 ميليارد و 516 ميليون تومان اعتبارات براي احداث پاركنيگ در نظر گرفته است و اين بيش از درآمدي است كه در بودجه‌ي سال89 به عنوان بودجه‌ي پاركينگ در نظر گرفته‌ايم.

شهردار يزد با بيان اينكه ما مكلفيم 80 درصد درآمدمان را در حريم شهر هزينه كنيم گفت: قانون را مطالعه كنيد شهرداري بايد با نظارت فرمانداري اين كار را انجام دهد.

ميروكيلي خطاب به فرمانداري بيان داشت: ما كه دو مديريت در يك دستگاه نداريم، شهرداري موظف است در حريم، عمليات عمراني داشته باشد اين عمليات نظارت فرمانداري را مي‌خواهد نه نظر فرمانداري را!

وي ادامه داد: نامه‌اي كه از طرف فرمانداري آمده است يك نظر است و نظر با نظارت فرق دارد.

شهردار با تاكيد اينكه حريم شهر براي شهرداري است گفت: شهرداري مي‌تواند در حريم هزينه كند.

شهردار يزد گفت: وقتي قانون مي‌گويد در محدوده روستاها شهرداري هيچ حق دخالتي ندارد، عكس آن هم صادق است. مثلا مي‌تواند فرمانداري بگويد چيزي كه استاندار و معاون نوشته را من قبول ندارم و نظارت بر كار را انجام نمي‌دهم؟

ميروكيلي با بيان كردن اين كه ايرادات فرمانداري يزد بايد استناد قانوني داشته باشد تصريح كرد: چرا اشكالات فرمانداري براي بودجه‌ي سال89 در 3 سال گذشته مغاير قانون نبوده است؟

وي ادامه داد: اشكالات مطرح شده از سوي فرمانداري يزد در هيچ كجاي ديگر كشور مغاير با قانون نيست. شايد فرمانداري يزد برتر از همه كشور است! فرمانداري يزد بگويد كشور اشتباه مي‌كند و بنويسد براي بازرسي كل كشور كه ما فرمانداري يزد هستيم و همه كشور دارند اشتباه مي‌كنند غير از ما!

بعد از سخنان شهردار يزد علي محمد ميرحسيني سخنگوي شوراي شهر يزد دو راه را پيش روي شوراي شهر دانست و گفت اول اينكه بررسي كنيم فرمانداري يزد آيا اجاز‌ه‌ي چنين سوال‌هايي را دارد يا نه؟ و دوم اينكه ما به ايرادات گرفته شده از سوي فرمانداري يزد تمكين كنيم.

ميرحسيني ادامه داد: در حالت اول اگر شهرداري و شوراي شهر بگويد كه فرمانداري يزد اجازه‌ي اين چنين سوال‌هايي را ندارد فرمانداري هم متقابلا روي سوالات خود پافشاري مي‌كند و اين منجر به فرستاده شدن پرونده به شوراي حل اختلاف مي‌شود و در اين صورت شهرداري از هم فرو مي‌پاشد.

پيشنهاد سخنگوي شوراي شهر تمكين به سوالات فرمانداري يزد بود و اظهارداشت: فرمانداري كه نگفته كل بودجه را اعتراض دارم موارد معترض را شهرداري كنار بگذارد و بقيه‌ي موارد را از فردا شروع به كار كند.

ميرحسيني بيان كرد اگر برويم دنبال اين اعتراضات ممكن است شهرداري روي هم در برود.

اما ناصرپارسائيان رئيس كميسيون بودجه‌ي شوراي شهر نظر مخالفي را با شهردار داشت و عنوان كرد كه ممكن است بعضي از موارد اشكال گرفته شده از سوي فرمانداري درست باشد.

در پايان سيصد و سي‌ و پنچمين جلسه‌ي علني شوراي شهر تصميم گرفته شد شهرداري مواردي از بودجه را كه مورد اعتراض فرمانداري نيست اجرا نمايد و ساير موارد را در فرصت قانوني به فرمانداري يزد جواب بدهد.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا