امام جمعه موقت طبس:

اميدي به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ندارم چراكه دانشگاه‌ها نمازخوان‌هاي ما را بي‌نماز مي‌كنند

به گزارش يزدفردا از طبس، حجت‌الاسلام احمد مودب در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز تاسيس عقيدتي سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: از عزيزان سپاه تقاضا مي‌كنم كه براي جلوگيري از ضايع شدن فرزندان مردم طرح صالحين را گسترش دهند چراكه افراد بايد در كوچكي ساخته شوند و در بزرگي نمي‌توان تاثير لازم را بر روي آنها گذاشت.
وي ادامه داد: ما اميدمان به اين است كه با اجراي طرح صالحين در مساجد بشود نمازخوان‌هاي آينده را تربيت كرد وگرنه دانشگاه‌هاي ما نمازخوان‌ها را بي‌نماز مي‌كنند و من از اين بابت نگرانم كه بايد تدبيري انديشيده شود.
خطيب جمعه موقت طبس بيان داشت: به عقيده دشمن پتانسيل دانشجويان در ايران به قدري بالاست كه زمينه را براي يك جامعه لائيك فراهم كرده است و الان دشمن روي دانشگاه‌هاي ما سرمايه‌گذاري مي‌كند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر به دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش اميدي نيست، خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش هم جوابگوي اين موضوع نيست چراكه متون درسي مناسب و ديني نيست و بايد متنون و شيوه تدريس تغيير كند.
مودب از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خواست تا با گسترش طرح مفيد و موثر صالحين فرزندان مردم را تربيت ديني كنند و اضافه كرد: والدين جامعه ما سرشان در لاك خودشان است و به اندازه سپاه به فكر فرزندان خود نيستند.
وي به آغاز عمليات كم‌نظير بيت‌المقدس در سال 1361 اشاره كرد كه به فتح خرمشهر منجر شد و عنوان داشت: هماهنگي ارتش، سپاه، بسيج و نيروهاي مردمي در عمليات بيت‌المقدس در اوج بود و اين عمليات معادلات جنگ را تغيير داد كه در نتيجه آن بخش وسيعي از ميهن اسلاميمان آزاد شد و صدام فهميد كه فكر عراق بزرگ يا عربستان بزرگ را كه در خيال خود مي‌پروراند شدني نيست و اين خواب را با خود به گور برد.
امام جمعه موقت طبس يادآور شد: امروز همگي ما وظيفه داريم كه ياد و نام امام و شهدا را زنده نگه داريم و نگذاريم كه مدعيان دروغين و منافقان واقعي گذشته و امروز كه هميشه دنبال وارد كردن ضربه به انقلاب بوده‌اند، به هدف خود برسند.
وي ادامه داد: دشمنان مي‌خواهند كه اگر نمي‌توانند نام و ياد امام را از بين ببرند، حداقل فكر امام را به گونه‌اي براي مردم تفسير و بيان كنند تا فكري كه انقلاب را ايجاد كرده و به پيروزي رساند نباشد و با خواسته‌ها و روش ليبرال‌منشانه آنها بسازد.
حجت‌الاسلام احمد مودب تصريح كرد: دشمنان بدانند كه ديگر آن سامري كه در عصر رسول مكرم اسلام (ص) و اميرالمومنين (ع) به وجود آمد و مسلمين را منحرف كرد امروز نمي‌تواند كلاه سر ملت مسلمان هوشيار و بيدار ايران بگذارد و همان‌گونه كه حضرت موسي گوساله سامري را در هم شكسته، سوزاندند و خاكسترش را هم به دريا ريختند، اكنون هم اگر سامري‌هايي پا به عرصه وجود بگذارند، ملت بيدار و هوشيار ايران خاكسترشان را بر باد خواهند كشيد.
وي گفت: دائما به دنبال تجمل، رفاه، خوش‌گذراني، گسترش مايملك و ثروت‌اندروزي بودن، انسان را به خود مشغول كرده و آدمي را از معنويت دور مي‌كند و شخصي كه از معنويت فاصله گرفت زندگي‌اش مختل خواهد شد.
خطيب جمعه موقت طبس اظهار داشت: امروز مشكل اصلي جامعه ما مشكلات اقتصادي نيست و به نظر من هيچ‌كس دنبال تهيه نان روزش نيست بلكه امروز مردم در مسابقه رفاه، تجمل و چگونه بهتر خوش گذراندن افتاده‌اند و اين همان آغاز بيچاره‌گي و بدبختي يك خانواده و جامعه است.
وي تصريح كرد: بياييم مسابقه تجمل را رها كرده و به سمت معنويت، دين، ديانت، حجاب و حيا برويم تا عشق و علاقه به يكديگر در زندگي‌مان زياد شود و بدانيد جامعه‌اي كه با معنويت تربيت شود، شكست‌ناپذير خواهد بود.
مودب با اشاره به روز ملي خليج هميشه فارس، مانور اخير پيامبر اعظم (ص) در خليج فارس را مفيد ارزيابي كرد و يادآور شد: به لطف و كرم الهي اين مانور به جهان قبولاند كه امنيت خليج هميشه فارس به دست ايران اسلامي قابل تامين است و نيروهاي بيگانه فهميدند كه وجودشان در منطقه بي‌خاصيت است و بايد گورشان را از اين منطقه گم كنند.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا