یزدفردا "حسین مسرت "پژوهشگر:تمبر یادبود مرحوم استاد مهدی آذر یزدی پدر ادبیات كودك و نوجوانان ایران كه با هدف نكوداشت یاد و خاطره نویسنده كتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» و معرفی و ماندگاری آثار فرهنگی، هنری و ادبی وی چاپ و منتشر شده است، در گنجینه تمبر و اسكناس و مسكوكات موزه آستان قدس رضوی رونمایی شد.

این تمبر كه تصویر زیبایی از چهره متبسم استاد آذریزدی روی آن نقش بسته، در شمارگان 1600قطعه توسط حوزه هنری یزد با همكاری اداره كل پست استان چاپ و منتشر شده است.
به همراه تمبر استاد آذریزدی، تمبری با تصویر مسجدامیر چخماق كه از آثار فرهنگی ومفاخر استان یزد محسوب می‌شود منتشر شده كه بسیار جذاب و دیدنی است.

هم‌اكنون در گنجینه تمبر و اسكناس و مسكوكات موزه آستان قدس رضوی بیش از 400هزار قطعه تمبر با موضوعات علمی و فرهنگی و تاریخی و هنری و باستان‌شناسی بیش از 240كشور و مستورات سابق جهان وجود دارد كه بخش مهمی از این تمبرها متعلق به دانشمندان، هنرمندان و مفاخر مهم ملل مختلف جهان است.

تمبر بزرگداشت مرحوم استاد مهدی آذریزدی كه توسط مركز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر به گنجینه تمبر و اسكناس اهدا شده است، در موزه آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر صحن كوثر در معرض دید عموم علاقه‌مندان به آثار تاریخی، فرهنگی و هنری قرار دارد. همچنین پس از اهداء به گنجینه تمبر و اسکناس آستان قدس رضوی این تمبر در جدید ترین کتاب پژوهشی تاریخ تمبرهای ایران تالیف دانشمند فرزانه استاد فریدون نوین فرح بخش منتشر شد و در کنار سایر تمبرهای مفاخر علمی و ادبی ایران زمین قرار گرفت.

تمبر یادبود سال ۱۳۸۵ :

همزمان با بزرگداشت زنده یاد آذر یزدی در انجمن آثار ومفاخر فرهنگی در تهران .تمبر یادبودی چاپ شد که نمونه هایی از آن در موزه ی تاریخ ادبیات کودکان .انجمن آثار ومفاخر فرهنگی ونزد اینجانب وجود دارد.

 



یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا