اهالی صادق آباد تفت ضمن برگزاری مجلس ختمی از مقام روحانی و امام جماعت خود تجلیل نمودند.

یزدفردا:همزمان با اولین شب از ایام فاطمیه ، اهالی صادق آباد تفت از زحمات 60 ساله عالم و ذاکر منطقه خود تجلیل نمودند.
بنا به گزارش خبرنگار یزد فردا در این مجلس که دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد صادق آباد شهرستان تفت برگزار شد ، پس از اقامه نماز جماعت و قرائت دعای توسل ، حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار داشت: « مقام علم و عالم از نظر اسلام مقامی بس رفیع و ارزشمند است تا بدانجا که در روایات آمده هر گاه عالمی از کنار قبرستان عبور کند ، خداوند به ملائکه موکل عذاب می فرماید تا لحظه حضور عالم ، عذاب را از عذابکاران مدفون در این قبرستان بردارید چرا که عالم برای من دارای درجه و اعتبار خاصی است».
حجت الاسلام حسینی افزود: « زکریا بن آدم وقتی به امام رضا(ع) شکایت برد ، آقا به او فرمودند: برگرد به قم که خداوند به خاطر شما عذاب را از اهل قم می گرداند».
روحانی مستقر صادق آباد اضافه کرد: « متاسفانه در زمان ما یکی از تبلیغات مسموم دشمنان اسلام تبلیغ علیه روحانیت است چرا که دشمنان می دانند در طول تاریخ تنها کسی که توان حرکت دادن توده ها و ایستادگی در برابر طاغوت ها را داشته روحانیت بوده است».
وی ادامه داد: « تبلیغات مسموم دشمنان ، روحانیت را متعلق به قرن های گذشته و مذهبیون را وابسته به عصر شتر می داند و در مقابل آن ، برخی مطربان هتاک غربگرا را که از هیچ معصیتی ابایی ندارند ، پیشرفته و متمدن بشمار می آورد».
حسینی سپس به تشریح فعالیت ها و زحمات حضرت حجت الاسلام و المسلمین رستگاری طباطبایی در منطقه پرداخت و اظهار داشت :« حاج آقا رستگاری بیش از نیم قرن با موتور ، دوچرخه و حیوان سواری در مناطق مختلف از بردستان سانیج گرفته تا تفت و یزد به نوکری جدش مشغول بود و اهالی این مناطق آگاهی از احکام و دستورات دینی و آشنایی با فقه جعفری را مدیون زحمات و تلاش های او ، پدر و اجدادش هستند که طی قرن هاست در این مناطق به تبلیغ اشتغال دارند».
در ادامه مراسم ، ذاکرین با توجه به حلول ایام فاطمیه به ذکر مصائب حضرت زهرا (سلام ا... علیها) پرداختند.
شایان ذکر است روستای صادق آباد در 37 کیلومتری مرکز استان واقع شده و از جمله مناطق فعال و پیشرو در برپایی مجالس باشکوه محرم ، صفر و رمضان می باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا