ابلاغ ضريب افزايش حقوق کارمندان در اواخر ارديبهشت


یزدفردا "کشوری :* فروزنده: برای خروج کارمندان از تهران باید بسته ای آماده شود که براساس آن مزیتهایی به کارمندان ارائه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری از ابلاغ ضریب افزایش حقوق کارمندان دولت در اواخر اردیبشت ماه جاری خبر داد و گفت: سیستم اداری در تهران دارای هزینه‌هایی غیر از هزینه‌های پرسنلی است که با انتقال کارمندان از تهران به شهرهای دیگر، این هزینه‌ها کاهش می یابد.

به گزارش یزدفردا بنابراعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت ،لطف الله فروزنده با اشاره به تسهیلات ویژه دولت برای کارمندان متقاضی خروج از تهران، گفت: برای خروج کارمندان از تهران باید بسته ای آماده شود که براساس آن مزیتهایی به کارمندان ارائه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: نقش کارگروهی که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده است، آماده کردن بسته انتقال کارمندان از تهران است تا تمام پیش بینی های لازم را صورت دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این کارگروه بر اساس مصوبه هیئت وزیران تصمیم گرفته است که تغییراتی در حقوق تمام افرادی که از تهران خارج می شوند، اعمال کند و امتیازاتی به آنها ارائه کند.

فروزنده تصریح کرد: امتیازات دیگری نیز توسط دستگاههای مختلف به این افراد ارائه خواهد شد و مورد حمایت قرار می گیرند.

وی در خصوص بار مالی اجرای این طرح عنوان کرد: فعلا بار مالی اجرای این طرح را به طور دقیق نمی توان برآورد کرد، باید در ابتدا میزان متقاضیان انتقال از تهران مشخص شود و بر اساس آن هزینه ها نیز مشخص خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری اضافه کرد: اما به طور اجمالی در تهران سیستم اداری، دارای هزینه هایی غیر از هزینه های پرسنلی است که با این انتقال، این هزینه ها کاهش می‌یابد و می توان از طریق آن جابجایی را انجام داد.

*دستگاههای مستثنی از قانون خدمات کشوری

وی در پاسخ به این سئوال که چه دستگاههایی از اجرای قانون خدمات کشوری مستثنی هستند؟ اظهارداشت: در ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاههایی که از اجرای این قانون مستثنی هستند، احصا شده اند.

فروزنده افزود: عمده ترین دستگاههای مستثنی شده، نهادهای عمومی غیردولتی همچون شهرداری ها، تامین اجتماعی، برخی از دستگاههای دیگر نظیر اعضای هیئت علمی و قضات که قانون خاص خود را دارند، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، شورای نگهبان هستند، بقیه دستگاهها نیز بر اساس این قانون مشخص شده اند، البته بر اساس دستور مقامات ارشد کشور، نیروهای مسلح نیز می توانند تابع این قانون باشند.

*ابلاغ ضریب افزایش حقوق کارمندان در اواخر اردیبهشت

وی در مورد زمان ابلاغ ضریب افزایش حقوق کارمندان دولت نیز عنوان کرد: این ضریب در قالب ضوابط اجرایی بودجه باید بیاید، هم اکنون نیز ضوابط اجرایی بودجه با کمک معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در حال تنظیم است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری ادامه داد: اگر دولت ضریب افزایش حقوق کارمندان را به تصویب برساند، ما نیز بلافاصله اعلام خواهیم کرد. در ضوابط بودجه همه جوانب کار از جمله ضریب مد نظر قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه هر ساله ضریب مذکور در خردادماه اعلام می شود، اما امسال سعی خواهیم کرد که ضریب در اواخر اردیبهشت ماه جاری اعلام شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا