بعضی از پسران آیات

میرزا محمد کاظمینی

در اقدامی قابل تحسین حضرت آیت ا... العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان فرمودند: در قدیم سنت پسندیده ای بود که وقتی مراجع رحلت می کردند برنامه های آن مرجع مرحوم در خانه هایشان تعطیل می شد و این امانت الهی را نسل گذشته به آینده تقدیم می نمودند و فرمودند: من وصیت کرده ام پس از فوت، کلیه دفاترم در سراسر کشور تعطیل و مومنین به مراجع حی مراجعه فرمایند و در خواست نمودند دفاتری که هم اکنون بعد از فوت مراجع معظم تقلید باز می باشد ، تعطیل گردد که باید از این دور اندیشی و اقدام عالمانه و زاهدانه این مرجع بزرگوار تقلید قدردانی نمود. لازم است اشاره به نکته جالبی داشته باشم و آن اینکه: برخی حضرات آیات هستند که حتی در زمان حیاتشان جز مسجد، منبر و درس، دفتر و پایگاهی ندارند اما به محض فوتشان پسران و وابستگان آنان تابلویی علم نموده و تازه شروع به فعالیت می کنند و در جایی از تابلو هم می نویسند وجوهات شرعی هم پذیرفته می شود!!!
تحیلا در شهر ما نیز بزرگواری است که زاهدانه زندگی می کند عمرشان 120 ساله باد. اما گفته شده پسران ایشان از هم اکنون دنبال زدن تابلو دفتر هستند.

چندی پیش خدمت آیت ا... العظمی سبحانی و آیت ا... انصاری شیرازی رسیدم ایشان فرمودند: در جوانی برای تبلیغ به یزد آمدیم و در مسجد ریگ خدمت حاج شیخ غلامرضا یزدی رسیدیم ایشان پس از تفقد فرمودند: من پیر شدم و برای تعیین محل و مسجد برای تبلیغات به آقای صدوقی مراجعه کنید .

امیدوارم این حرکات مدبرانه الگویی برای جوامع روحانیت معظم باشد و قطعا زعمای مردم در لباس روحانیت، تذکرات به موقع به بعضی از افراد مدعی وابسته به علما خواهند داد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا