مخزن ذخيره 10 هزار متر مكعبي خيرآباد شهر يزد بزودي بهره برداري مي شود


یزدفردا "عمليات ساخت مخزن ذخيره آب 10 هزار مترمكعبي خيرآباد شهر يزد كه از بهمن ماه سال87 آغاز شده بزودي اتمام و به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد عمليات ساخت اين مخزن از بهمن ماه سال 87 با اعتباري بالغ بر هشت ميليارد ريال از محل اعتبارات خشكسالي و منابع داخلي آغاز شده كه با پيشرفت 95 درصدي در دست اجراء مي باشد.
معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب استان يزد با اعلام اين خبر گفت: هدف از ساخت اين مخزن ذخيره آب در زمان قطع آب انتقالي، ايجاد تعادل و فشار شبكه و توزيع مناسب آب انتقالي با توجه به نوسانات مصرف در شبكه توزيع مي باشد.
عباسعلي فريماني اظهار داشت: در حال حاضر ذخيره آب شهر يزد در مخازني با مجموع ظرفيت 161 هزار و 750 مترمكعب انجام مي شود و در زمان قطع آب انتقالي توان تامين آب مشتركين شهر يزد را به مدت 16 ساعت دارا مي باشد كه با بهره برداري از مخزن جديد به ميزان 10 هزار متر مكعب به حجم مخازن ذخيره آب افزوده و توان تأمين به 17 ساعت افزايش خواهد يافت.
وي افزود:اجراي عمليات اين مخزن به پايان رسيده و در حال حاضر در مرحله تست و عمليات تكميلي مي باشد و بزودي وارد مدار بهره برداري خواهد شد.
اين مقام مسئول يادآور شد: شركت آب و فاضلاب استان يزد در سطح استان با293 هزار و 571 اشتراك، خدمات رساني به جمعيتي بيش از 855هزار و 827 نفر را انجام مي دهد كه از اين تعداد بيش از 516 هزار و 821 نفر در شهر يزد هستند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا