انرژي هسته اي

زيرسر انگليس !

علیرضا آیت اللهی

نویسنده و پژوهشگر

نه تنها ما ٬بلكه كشور هاي همسايه مان ٬ و كشورهاي دورتر و بازهم دورتر ٬ حال كاملا" متوجه يا كم تر متوجه ٬ چون گوسفند ان مظلومي شده ايم و در هر حال در چنين وضعيتي ما را مي خواهند ٬ كه در وسط جنگلي از عصر حجر ايستاده است و( در غياب شيران پير جنگل ... ) تمام گرگ ها ٬ ببرها ٬ پلنگ ها ٬ يوزپلنگ ها و به خصوص كفتاران خونخوار را به صلح و صفا با ديگران و حتي با يكديگر دعوت مي كند . هيهات !

" ايران نه تنها نمي تواند سلاح اتمي بسازد ٬ بلكه با ساخت آن توسط هركس و در هر زمان و هرمكان به شدت مخالفت مي كند . ما مي خواهيم از انرژي هسته اي به صورتي كاملا" صلح آميز در راه توسعه و تعالي ملت خود و حتي ٬ اگر اراده كنند ٬ ملت هاي همسايه خود بهره ببريم و نهايتا" اعتلاي جامعه جهاني را نيز رقم بزنيم "

فرمايشاتي متين است ٬ از هركس كه باشد ٬ اما كو گوش شنوا ؟. شعار " انرژي صلح آميز هسته اي براي همه ٬ سلاح هسته اي براي هيچكس " در زماني ممكن است كوچكترين تأثير بر مقصرين اصلي فتنه جهاني هسته اي داشته باشد كه داراي گوش و آنهم گوش هائي شنوا باشند ٫ و لاغير !

" تنها مجرم اتمي جهان " با زرادخانه اي بسيار وسيع از سلاح هاي هسته اي ٬ حال ضمن تبليغاتي مكرر و گسترده در سراسر جهان بر عليه جمهوري اسلامي ايران اشك تمساح مي ريزد و از خطر ؟!! دستيابي ايران و ايراني به انرژي هسته اي داد سخن مي دهد ...

درست گفته اند كه اين به اصطلاح ژاندارم بين الملل قبل از سلاح هسته اي قبل از هر سلاح ديگري به سلاح فريب و نيرنگ مجهز است . اما چگونه مي توان فريب و نيرنگي با اين حجم و تفصيل را از گاوچران و گاو چرانان باور كرد ؟! . ترديد نكنيم كه معلمي دارند ٬ معلمي قديمي و با سوء سابقه فراوان ! ٬ همان كه بدون هيچگونه ترديدي كابوي هاي درونگرا و حتي افسرده را به ميدان جنگ دوم بين الملل كشيد و به پرتاب بمب اتمي بر شهرهاي هيروشيما و ناكازاكي وادار كرد ...

چرا نبايد كبريت را ببينيم و فقط آتش جنگل را ببينيم ؟! چرا نبايد چاشني گلوله و خمپاره و موشك راببينيم و فقط باران آنان را بر سر مردم محروم جهان مشاهده كنيم ؟! كبريت را ببينيم ! محرك اصلي را به درستي بشناسيم و معرفي كنيم : عجوزۀ مكار و مذبزبي كه فرزند بي باك و كله پوك خود را به ميدان مي فرستد و در پشت سر وي پنهان مي شود تا نهايتا" لقمه اي هرچه بزرگ تر و چرب تر نصيب خود كند . همان كه در افسانه هاي ما به مادر فولاد زره معروف شده است ...

اگر خوب دقت كنيم ٬ باتوجه به ميزباني موهن انگليس در محل سازمان ملل متحد ٬ مي بينيم كه باز هم " زير سر انگليس است " . انگليس و آمريكا به دشمنان اصلي توسعه و تعالي مردم ايران تبديل شده اند ٫ فرانسۀ دلال مسلك ساركوزي را هم به اين گروه اضافه كنيد . رژيم غاصب چيزي جز يك پايگاه نظامي آنان در منطقه نيست .

به درستي كنفرانس كنوني تهران را " نخستين كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه آن " ناميده اند ٫ به اين معني است كه كنفرانس هاي ديگري نيز در پي خواهد داشت ٫ و اين كنفرانس ها لازم اند ٫ اما كافي نمي توانند باشند . تحقق دنياي هسته اي امروز و فردا با يكي و دو اجلاس ممكن نمي شود ٫ به علاوه سايركشورهاي كوچك و بزرگ و همدرد ما نيز حق استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را دارند . لذا پيشنهاد مي كنم آكادمي ئي مركب از يك دانشكده و يك مؤسسه تحقيقات نظري در اقتصاد انرژي هسته اي با مشاركت تمام شركت كنندگان (مایل به شرکت در آکادمی ) در اين كنفرانس در تهران تأ سيس شود و نهضت ادامه يابد .

مطالعه کنیم و ببینیم همین کنفرانس چقدر هزینه برگزاری ٬ هزینه جلب دوستی های کوچک و بزرگ ٬ هزینه خرید دشمنی های کوچک و بزرگ ٬ و... سایر هزینه ها را دارد و به چه فایده ای منجر می گردد ؟

کشورهائی چون پاکستان و کره شمالی و حتی رژیم غاصب و هندوستان تا چه حد به مدد انرژی هسته ای توسعه یافته اند ؟

آیا انرژی هسته ای برای ما سودمندتر و اشتغالزاتر است یا انرژی های جانشین آن ؟

آیا انرژی هسته ای به امنیت کشور ما بیشتر کمک می کند یا سایر انرژی ها ؟

آیا انرژی هسته ای بیشتر به توسعه روابط بین الملل و بنا براین پیشرفت اقتصادی - اجتماعی و فرهنگی ما کمک می کند یا انرژی های جانشین ؟

مسلما" چنین مطالعاتی عمیق و گسترده است که بسیار بهتر از امروز نقش و جایگاه انرژی هسته ای را در تامین و پیشرفت جامعه ما در مسیر الی الله نشان می دهند می توانند به صورت الگوئی برای سایر کشورهای در حال توسعه و به خصوص همسایگان مسلمان ما نیز مطرح شده نهضتی جهانی در راه رشد و پیشرفت به وجود آورند .

وبلاگ شخصي عليرضا آيت اللهي

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا