در جلسه شورای اسلامی شهر یزد مطرح گردید

کاهش بودجه پیشنهادی دولت برای استان یزد توسط مجلس شورای اسلامی

یزدفردا "جلسه شورای اسلامی شهر یزد با حضور معاون عمرانی استاندار، اعضای شورا و شهرداریزد برگزار و پیشنهادات مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن تبریک سال نو با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام همت مضاعف و کار مضاعف اظهارداشت: امسال سال آخر فعالیت این دوره شورا می باشد این شورا در نظر دارد در این سال بسیاری از فعالیتهای عمرانی و خدماتی را آغاز و یا پروژه های نیمه کاره را به پایان برساند که در این راستا به همکاری استانداری نیاز مند می باشیم .
وی ضمن بیان اینکه شورا برای انجام برخی از فعالیتهای خود تعاملات بسیاری از دستگاهها از جمله میراث فرهنگی و سازمان مسکن و شهرسازی استان نیاز دارد ، خاطرنشان ساخت: در سفر سوم ریاست جمهوری عنایت خاصی باید به شهرستان یزد شود چرا که بسیاری از تقسیمات اعتبارات نسبت به جمعیت شهر یزد عادلانه تقسیم نمی شود البته ممکن است سهم بیشتر راشهر یزد ببرد ولی نسبت به جمعیت بهره نمی گیرد .
محمد فقیه خراسانی تصریح کرد: در صورتی که شورا کارنامه خوبی به مردم ارائه دهد منجر به تشویق افراد مجرب و چشم به آینده شورا و نیز شرکت مردم در انتخابات خواهد شد.
دیگر اعضای شورای اسلامی شهر یزد مواردی نظیر مشکلات تاکسیرانی و آژانسها ، ساماندهی بافت تاریخی ، بهبود ورودی های شهر ، افزایش تعداد افاغنه در شهر ، کیفیت نان آزادپزی ، راهکاری برای افزایش تعداد روزهای باقی ماندن مسافران نوروزی ، آلودگی سطح شهر ، ساماندهی خیابان قیام ، تعطیلی کارت پارکها ، جمع آوری ماشین اداره اجرائیات در هنگام انجام وظیفه توسط نیروی انتظامی ، اجرای تقاطع پل بلوار ولایت و راه آهن ، معضل ترافیکی بلوار دشتی و جهاد ، فاضلاب زیرزمینی شهر و رها شدن در زمینهای اطراف اشکذر و... ، کنترل دوربینهای مداربسته ، ریختن خاک ونخاله توسط مردم در مسیر جاده یزد به تفت و ارائه راهکار برای رفع آن و ... را جهت پیگیری و درج برخی از آنها در گزارش سفر سوم ریاست جمهوری جهت تخصیص اعتبار را ارائه نمودند.
در ادامه مهندس میرسعیدی معاون عمرانی استاندار خاطرنشان ساخت : با همکاری و تعاملات دستگاهها بسیاری از مشکلات شهر و استان کمرنگ تر می شود .
وی ضمن توضیح مراحل مصوبات دولت در سفر ریاست جمهوری خبر داد: پیش بینی دولت در لایحه بودجه برای استان یزد در مجلس شورای اسلامی کاهش یافته است.
مهندس میر سعیدی اظهارداشت : قرار است سازمان مدیریت بحران تشکیل و کلیه سازمانهای مرتبط با آن که وابسته به دیگر دستگاهها می باشد به این سازمان اضافه شود لذا سازمان آتش نشانی از شهرداری جدا و به سازمان مدیریت بحران افزوده می شود.
وی اعلام کرد : موضوعات تاکسیرانی و اساسنامه زمین و مسکن توسط استانداری در حال پیگیری می باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا