طراح 50 هزار تومان كروبي از كشور گريخت

     " يزدفردا"پرفسور مهدی صحرایيان " سالها دركشور به عنوان صاحبنظر مسايل اقتصادي به گفتگو با رسانه هاي گروهي مي پرداخت از كشور گريخت و به آمريكا رفت .
به گزارش سایت "عارف نیوز" صحراييان بعد از اينكه اطلاع يافت ، دستگاههاي نظارتي و قضايي كشور از ارتباط وسيع وي با شبكه هاي هرمي ( وست ،آسونت و.. ) مطلع شده اند ، اموال خود را فروخته و به آمريكا گريخت .همچنین برخی محافل قضایی از ارتباطات مشکوک وی با برخی محافل غربی خبر می دهند
صحراييان كه چند سالي در دانشگاه آزاد واحد تهران مركز به تدريس اقتصاد كشاورزي و توسعه مي پرداخت ، در جريان انتخابات نهم رياست جمهوري ، از طراحان طرح اعطاي 50 هزار تومان بود كه مهدي كروبي در جريان رقابت هاي اين انتخابات اعلام كرده بود .
كروبي در مصاحبه هاي متعدد به نام صحراييان اشاره كرده بود و جهت تبيين اين طرح ، خبرنگاران رسانه هاي گروهي را به وي ارجاع مي داد .

 

در همان دوران انتخابات لطیفه ای در بین دانشجویان شکل گرفت که:

شباهت طرح پنجاه هزار تومانی کروبی با بازاریابی هرمی چیست؟

جواب: دکتر صحراییان از هر دو حمایت کرده است!

 

لازم به ذكر است صحراييان ارتباط نزديكي با برخي نمايندگان كميسيون عمران مجلس ششم و هفتم است و از اقوام قائم مقام یکی از وزارتخانه های دولت قبل بود که ارتباطات نزدیک فکری، مالی وکاری زیادی با وی داشته و دارد و همین فرد صحراییان را به کروبی معرفی کرده بود.همچنین قرار بود در اواسط مرداد ماه کمیته اقتصادی حزب اعتماد ملی به ریاست مهدی صحراییان تشکیل شود.

مهدی صحرائيان در همايشی در ديدار با كروبي در دوران انتخابات  با اعلام حمايت از برنامه‌ي اقتصادي وي و با اشاره به ارائه طرح 50 هزار تومان به افراد بالاي 18 سال در برنامه‌ي او گفته بود: در صد سال اخير، هيچ‌كس غير از كروبي نيامده كه حقوق مردم را به آنها بدهد.
وي گفت: وقتي كروبي اين طرح را ارائه داد از او تشكر كرديم، كروبي در جلسه‌اي از من درباره‌ي اجرايي شدن اين طرح پرسيد كه گفتم، دو نكته هست؛ اول بحث تئوريك كه ما آن را انجام مي‌دهيم، دوم شجاعت و مقاومت در برابر رانت‌خواران كه كروبي آن را با صلابت پذيرفت.

به گفته‌ي وي، كروبي شفاف‌ترين برنامه‌ي اقتصادي را داده است و همان خدايي كه خاتمي را رييس‌جمهور كرد ان‌شاءالله كروبي را به رياست‌جمهوري مي‌رساند.
این سخنان را می توانید از لینک زیر در خبرگزاری ایسنا ببینید:

لینکی دیگر از حمایتهای صحراییان از کروبی:

بعد از تصویب طرح مجازات اخلال‌گران اقتصادي پرونده شركت‌هاي هرمی در مجلس مهدی صحرائيان در گفتگویی با ایسنا، بی محابا به حمایت از این شرکتها پرداخته و میگوید: تصويب چنين طرح‌هايي مانع پذيرفته شدن ايران در سازمان تجارت جهاني است.
وي تصويب اين چنين طرح‌هايي را مانع پذيرفتن ايران در سازمان تجارت جهاني دانست و گفت: اساسا مشخص نيست در زماني كه استراتژي كلان كشور بر آماده ساختن ايران براي عضويت در ‌WTO استوار است و ما فرصت بسيار محدودي براي اصلاح ساختار و تقويت بنيادهاي اقتصاد كشور در اختيار داريم، تصويب اين طرح كه در تناقض كامل با برنامه‌هاي كلان توسعه است، چه منطقي دارد.

این سخنان را می توانید از لینک زیر در خبرگزاری ایسنا ببینید:

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا