ابوالقاسم عاصي شنبه شب در نشست با نمايندگان تشكل‌هاي غير دولتي استان يزد شركت كرد    ‪

استاندار يزد : اگر واقعي نگاه كنيم ، جابه جايي مديران دستگاههاي اجرايي اين استان، روندي منطقي را طي مي‌كند.

ابوالقاسم عاصي شنبه شب در نشست با نمايندگان تشكل‌هاي غير دولتي استان يزد افزود: اعلام كرديم جابه جايي مديران را با نگاه غيرمنصفانه و غير منطقي انجام نخواهيم داد.

وي با بيان اينكه هر دولتي ملاك‌هايي را اصل و اساس عملكرد مديران خود قرار مي‌دهد، گفت: " عدالت محوري " ملاك عملكرد مديران در دولت نهم است.

استاندار يزد گفت: اگر بخواهيم به سمت پويايي حركت كنيم بايد "عدالت" در راس ديدگاههاي و اهداف دولتمردان باشد.

عاصي اضافه كرد: مديراني داريم كه افرادي متدين هستند و بر اساس مباني نظام و انقلاب عمل مي‌كنند اما ممكن است اصل ياد شده به قوت در آنها وجود نداشته باشد.

وي گفت: اين بحث باعث مي‌شود خيلي از مصلحت انديشي‌ها كنار گذاشته شود و هستند كساني كه در عرصه‌هاي مديريتي آمادگي لازم را ندارند لذا جابه جا مي شوند.

وي با بيان اينكه جابه جايي برخي از مديران دستگاههاي اجرايي اين استان كه در دستور هفته اول كار ما بود هنوز صورت نگرفته است ،افزود: علت اين امر پيدا نشدن جايگزين مناسب براي آنهااست و يا اينكه وزارتخانه مربوطه به جمع بندي لازم نرسيده‌است.

استاندار يزد افزود: در بحث جابه جايي مديران بايد جايگزين مناسب پيدا و شرايط مهيا شود و وزارتخانه مربوطه را متقاعد كرد و تا اينكه اين مراحل طي شود زمان مي‌برد.

وي گفت: در اين بحث، مبنا بر اين بود كه تسليم فشارهاي جناح‌ها و گروهها نشويم و كار را روي اصول خود پيش ببريم.

معاون سياسي امنيتي استاندار يزد هم در اين نشست گفت: تشكل‌هاي مردمي وجه مشخصه‌اي دارند كه با تشكل‌هاي دولتي متفاوت است.

محمد حسن خورشيدنام نوع عملكرد و ارتباط با مردم را وجه تمايز تشكل‌هاي دولتي و غير دولتي دانست.

وي توصيه كرد: تشكل‌هاي غير دولتي خود را با ديگر تشكل‌هاي مردمي مقايسه كنند و بر اساس آن فعاليت نمايند.

در اين نشست نمايندگان تشكل‌هاي غير دولتي استان يزد ديدگاهها و نقطه نظرات خود را در خصوص مسايل جامعه و به ويژه جوانان مطرح كردند.

در حال حاضر‪ ۹۴‬تشكل غير دولتي در استان يزد وجود دارد.

منبع:ايرنا

ستانداريزد:مديران موفق كساني هستند كه بتوانند احساس جواني را در خودشان زنده نگه دارند.


به گزارش روابط عمومي استانداري در روزشنبه مورخ 31/4/85 نشستي با حضور استاندار يزد، معاون سياسي و امنيتي استانداري، مدير سازمان ملي جوانان و اعضاي سازمانهاي مردم نهاد استان يزد در محل دفتر نمايندگي سازمان ملي جوانان برگزار گرديد.

عابدي نژاد مدير سازمان ملي جوانان در يزد با بيان اينكه: بودن اين سازمانهاي مردم نهاد در جامعه يك ضرورت و يك فرصت است گفت.اين سازمانهاي مردم نهاد بازوان پرتوان دولت هستند بدون آنكه دولت در آنها دخل و تصرفي داشته باشد. همچنين ايشان پيشنهاد دادند در سفرهاي استاني رئيس جمهور به استان يزد كارگروههاي جوانان از قشرهاي مختلف تشكيل گردد تا با وزراء ديدار داشته باشند و نقطه نظرات خود را به اطلاع آنان برسانند.

در ادامه استاندار يزد به اين نكته اشاره نمود كه : تاريخ نشان داده است مديران موفق كساني هستند كه بتوانند احساس جواني را در خودشان زنده نگه دارند و در حال هوايي جواني باشند تا بتوانند آنها را درك كنند در غير اين صورت به دوران جواني به عنوان يك تهديد مي نگرند نه يك فرصت .علاقه دروني من اين هست كه بيشتر با شما باشم و اين را صادقانه مي گويم كه هيچ نشستي به اندازه نشست با جوانان براي من نشاط آور نبوده است.

در اين نشست دو ساعته و صميمانه كه بيشتر به پرسش و پاسخ اختصاص يافت. ابوالقاسم عاصي در پاسخ به اين پرسش كه چرا تغييرات و انتصاب مديران در استان مدت زمان زيادي را صرف خود مي كند گفت: در استان شاهد روند منطقي در جابجايي مديران هستيم و تغيير مديرت ها در استان با نگاه غير منصفانه و غير منطقي انجام نمي گيرد .وي ضمن اشاره به اصل عدالت محوري ادامه داد: محوريت تغيير مديريت ها وانتصابات نيزبر اين اصل استوار گرديده است.

استانداريزد درباره شوراي مشاورين جوان استاندار نيز گفت :در اوايل كار ما فعاليت اين شورا را جهت رسيدن به نقاط مشترك مسكوت گذاشتيم اما پس از مدتي به جمع بندي كلي رسيديم .وي ضمن اشاره به اين كه بعضي از مسئولين معتقدند بايد فرصت سوزي نمود تا شور جواني از سربيافتد گفت :هدف ما اين نقطه نظر نبوده و نخواهد بود لذا در اين مدت به شناخت عرصه هاي فعاليت در جامعه پرداخته شد و جهت انجام فعاليت در اين عرصه ها افراد متخصص و كاردان انتخاب گرديدند. عاصي ادامه داد: ايده آل من اين است كه به ازاي هر كارگروه شوراي برنامه ريزي يك كارگروه جوانان نيز تشكيل گردد و دستور كار كارگروه هاي شوراي برنامهريزي نيز براي كارگروه جوانان ارائه گردد كه با استفاده از اين روش مي توان به نتايجي چون الف) استفاده از بالندگي مناسب ب) استفاده از نيروهاي جواني كه با زيروبم هاي جامعه خود آشنا هستند رسيد.

در ادامه بحث چند تن از جوانان اعضاي سازمانهاي مردم نهاد به ايراد نقطه نظرات ذيل پرداختند.

1) دور كردن اين ذهنيت كه سازمانهاي مردم نهاد افراد و تشكلهاي مخرب هستند از جامعه و بخصوص بعضي از مسئولين

2) درخواست كمك هاي واقعي و برنامه ريزي شده و مدون به سازمانهاي مردم نهاد

3) درخواست تمركز زدايي، دسترسي آسان و استفاده بهينه از امكانات و فرصتها براي تمام جوانان استان يزد

4) كمك به تشكلهاي غير دولتي استان با در اختيار قراردادن بعضي از فعاليتهاي دولتي به توجه به سياست خصوصي سازي دولت

5) اشتغال و پذيرش پرسنل نهادهاي دولتي از بين جوانان عضو و فعال در سازمانهاي مردم نهاد با توجه به پيشينه فعاليت اجتماعي آنها

6) علت عدم توجه بسياري از مسئولين به خواسته هاي جوانان و عدم پذيرش آنها و درخواست رفع اين مشكل

7) كمك به كتابخانه هاي روستايي جهت پربارتر نمودن بار علمي آنها

ضمن اشاره به اين نكته كه در طول مدت فعاليت استاندار ايشان حداقل 3 بار به هر يك از شهرستانهاي استان رفته اند و در اين مدت تمام اين گونه بازديدها بدون اطلاع مردم بوده است استاندارگفت: در ديدارهاي بعدي هر يك از شهرستانها با سازمانهاي مردم نهاد و جوانان هر شهرستان نيز ملاقاتي خواهيم داشت.

محمدحسن خورشيد نام نيز در رابطه با اين سؤال كه علت ركود فعاليتهاي سازمانهاي مردم نهاد در اين دوره را خواستار گرديده بودند گفت: مهمترين علت ركود اين گونه سازمانها را بايد در بين ساختار دروني آنها مورد بررسي قرار داد و بايد كليه دبيران و اعضاي سازمانهاي مردم نهاد گرد هم آمده و مشكلات و كمبودهاي خود را شناخته و سعي در رفع آنها نمايندخورشيد نام ضمن اشاره به ماهيت و جودي سازماناهي مردم نهاد كه غير دولتي هستند گرفت:شايد مهمترين علت ركود فعاليت سازمانه متكي بودن بيش از حد به نهادهاي دولتي مي باشد اما نمي توان گفت كه نهادهاي دولتي هيچ گونه وظيفه اي در رابطه با كمك به سازمانهاي مردم نهاد و خود جوش نخواهند داشت.در پايان با پيشنهاد يكي از جوانان مبني بر تشكيل جلسات متداوم و علني تر با جوانان موافقت گرديد و دفتر نمايندگي سازمان ملي جوانان در يزد مسئوليت اين امر را پذيرفت جناب آقاي عابدي نژاد نيز در ادامه به ذكر نكاتي درباره سازمان، فعاليتها و پاسخ به برخي ازا بهامات بوجود آمده پرداختند.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا