رييس شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي:آْنان كه مشاركت مردم در امور جامعه را برنمي‌‏تابند، زيركانه بر اصل تحزب مي‌‏تازند

رييس شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي گفت: آْنان كه حضور و مشاركت فعال و آگاهانه مردم در عرصه‌‏هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جامعه را برنمي‌‏تابند، زيركانه بر اصل تحزب مي‌‏تازند.

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا "، سيدعلي ميرهادي در اولين همايش سراسري اعضاي مناطق حزب اعتماد ملي، گفت: ملت ايران براي رسيدن به سه شعار و هدف محوري انقلاب يعني استقلال, آزادي و جمهوري اسلامي، هزينه بسيار سنگيني پرداخت كرده و تا امروز جهت رسيدن به اين سه هدف و نهادينه كردن آنها، با مشاركت خويش در عرصه‌‏هاي مختلف تلاش و پافشاري كرده است. قانون اساسي نيز كه مهمترين دستاورد انقلاب و ثمره خون شهيدان ماست، بر اين سه اصل تاكيد دارد.
وي با بيان اينكه محور و مدار همه اين دستاوردها و موفقيت‌‏ها, مشاركت آگاهانه, فعال و گسترده مردم در عرصه‌‏هاي گوناگون بوده است، اظهار داشت: با مشاركت گسترده و آگاهانه مردم بود كه نظام استبدادي وابسته به بيگانه تبديل به نظام مردم‌‏سالاري شد و مردم را ناظر هميشه بيدار در رفتار و مواضع مسوولان خويش كرد.
ميرهادي خاطرنشان كرد: معتقديم مشاركت پايدار مردم نقطه مقابل ظلمت، سياهي، استبداد و خودكامگي است و براي تضمين مشاركت پايدار مردم در آينده تنها راه, حضور و ظهور احزاب قوي در عرصه مسائل سياسي نظام است زيرا وجود احزاب مي‌‏تواند افكار و سلايق گوناگون را به صورت رسمي و قانوني در عرصه جامعه به طور شفاف مطرح كرده و هيچ انديشه و فكري زيرزميني و مخفيانه نشود.
وي افزود: ما براي جذب مشاركت مردم با سلايق و عقايد گوناگون، ناگزيريم ظرفيت‌‏ها را افزايش دهيم كه لازمه افزايش ظرفيت‌‏ها نيز وجود احزاب قوي است.
مسوول دفتر قم حزب اعتماد ملي با بيان اينكه آنان كه به پايايي اجتماع دلبسته‌‏اند، بايد با پويايي زمان هماهنگ باشند، تصريح كرد: پويايي زمان ايجاب مي‌‏كند كه هر جامعه پويا تغييرات مثبت و اصلاحات مستمر را در خود پذيرا باشد تا از حركت زمان عقب نماند.
وي افزود: يك نظام مردم‌‏سالار ديني براي تحقق آموزه‌‏هاي ديني و هماهنگي با پويايي شتابنده زمان ناگزير است همه افراد و آحاد ملت را در همه امور جامعه مشاركت دهد كه از بهترين درس‌‏هاي مشاركت، تاسيس حزب است.
ميرهادي تصريح كرد: كروبي در اين مقطع اقدام به تشكيل حزب فراگير حزب اعتماد ملي كرده است تا با مشاركت آحاد ملت نظارت تك تك افراد جامعه را بر امور كشور و رفتار مسوولان تحقق بخشد چرا كه نظارت عمومي كم‌‏ترين حقوق قانوني و شرعي مردم و پاسخ‌‏گويي ابتدايي‌‏ترين وظيفه و تكليف مسوولان برگزيده مردم است.
وي ادامه داد: در فرا روي اين امر حسنه، فرصت‌‏ها و موانع بسيار زيادي وجود دارد كه بايد هوشمندانه فرصت‌‏ها را شناخت و از آنها حداكثر استفاده را كرد و در برابر موانع و محكوميت‌‏ها معتقد بود كه در دل هر محدوديت، فرصت‌‏هاي زيادي وجود دارد.
رييس شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي تاكيد كرد: ما بايد ضمن برخورد هوشمندانه با موانعي از قبيل ايجاد اختلافات در بين هواداران حزب, تبليغاتي كه جهت خالي كردن دل هواداران حزب اعتماد ملي صورت مي‌‏گيرد، نفوذ عناصري كه جهت انحراف حزب به تشكيلات وارد مي‌‏شوند، با تقويت روحيه حزبي در خود و ديگران و پرهيز از تك روي و تصميمات فردي به جذب نيروهاي علاقمند به حزب بپردازيم.
وي با بيان اينكه ما امروز در آستانه برگزاري انتخابات مهم و سرنوشت‌‏ساز خبرگان و شوراهاي اسلامي شهر و روستا هستيم، گفت: بر تك تك اعضاي شوراي مركزي و دبيران و اعضاي مركزي استان‌‏ها لازم است كه ضمن هماهنگي و هوشياري، به بررسي و مطالعه دقيق شرايط اجتماعي، سياسي، فرهنگي و جامعه پرداخته و نسبت به گزينش افراد صالح و كاردان كه از مقبوليت طبقات مختلف جامعه و افكار عمومي برخوردارند، اهتمام جدي كنند و با حضور برنامه‌‏ريزي‌‏شده در انتخابات، زمينه مشاركت فعال و آگاهانه مردم را فراهم كنند.

يزدفردا

منبع:ايلنا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا