گزارش و گزارش تصویری :

همايش آموزشي روش تحليل سياسي كه با حضور ائمه جمعه سه استان کشور در یزد برگزار شد


یزدفردا "مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه كشور در همايش آموزشي روش تحليل سياسي كه با حضور ائمه جمعه استان‌هاي كرمان، سيستان و بلوچستان و يزد در محل دفتر شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه استان یزد برگزار شد اظهار داشت : سياست مد نظر در نمازجمعه، سياست مبتني بر نظريات اسلام است و در سياست اسلامي، برنامه‌ريزي براي هر دو بعد مادي و معنوي انسان صورت مي‌گيرد در حالي ‌كه در سياست غرب تنها براي بعد مادي انسان برنامه‌ريزي مي‌شود.
حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: هم ‌اكنون در 610 شهر نماز جمعه برگزار شده و صد شهر ديگر نيز منتظر معرفي امام جمعه هستند.

نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در اين مراسم اظهار داشت: تريبون نمازجمعه در بصيرت‌افزايي نقش به سزايي دارد.
حجت الاسلام علی سعیدی ، تحليل سياسي در خطبه‌هاي نماز جمعه را پر اهميت‌تر از موضع‌گيري سياسي دانست و در زمينه الزامات تحليل سياسي صحيح گفت: شم سياسي، دسترسي به اخبار و اطلاعات صحيح، بي‌طرفي و واقع بيني از الزامات مهم تحليل مسائل سياسي است.
نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه يزد نيز در اين مراسم خاطرنشان كرد: امام جمعه داراي سه شان روحاني، نماينده ولي‌فقيه و رابط بين مردم و حكومت است و هر يك از اين عناوين وظايفي را براي امام جمعه تعريف مي‌كند.
حجت‌الاسلام محمدعلي صدوقي با اشاره به جوان بودن جمعيت كشور بر لزوم به كارگيري روش‌هاي جذب هر چه بيشتر جوانان به آيين عبادي سياسي نماز جمعه تاكيد كرد.
محمد رضا فلاح زاده استاندار يزد نيز در اين مراسم، حضور ائمه جمعه استان‌هاي ياد شده در استان يزد را گرامي داشته و با اشاره به پيشينه مذهبي و فرهنگي استان دارالعباده و دارالعلم يزد، اين مسئله را انعكاس يافته در معماري اماكن مذهبي اين خطه دانست و گفت: يزد در معماري اماكن مذهبي در سطح كشور حرف اول را مي‌زند.


گزارش تصویری مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا از این مراسم :



































































































یزدفردا






یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا